Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katt med mask...  (läst 2038 gånger)

Skränge

• Tuppen Knut med några av hans damer.
    • Östergötland
Katt med mask...
« skrivet: 03 feb-10 kl 13:44 »
Har en honkatt som är en aktiv jägare nattetid. Dt känns bra så länge hon inte drar in fångsten (har kattlucka), men hon får så ofta mask!
Vet inte hur ofta vi avmaskar henne men lika fullt får hon det ju igen.
Hon får köpt kattmat (både burk och torrfoder) så egentligen behöver hon ju inte äta annat.
Finns det någon långvarig mirakelkur mot mask? eller någon som har något annat alternativ?
Vi bor på landet så vi vill att hon ska jaga och hålla efter gården...
mvh

anette i bugared

• -
SV: Katt med mask...
« Svar #1 skrivet: 03 feb-10 kl 13:52 »
Jag provade att droppa med Stronghold och min katt har nu varit utan mask i flera månader.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19991125000014&DocTypeID=4&UserTypeID=1
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Mielikki

• -
« Svar #2 skrivet: 04 feb-10 kl 09:58 »
Nu är det rätt länge sedan jag gick i skola men jag tycker mig minnas att utekatter skall avmaskas fyra gånger i året.
De får ju i sig en massa konstigheter när de äter möss och liknande.
I believe in looking reality straight in the eye and denying it.

Anna Ho

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 04 feb-10 kl 10:19 »
Alla djur ska bara avmaskas när man säkert vet att de har mask, vi har en otrolig överanvändning av maskmedel i detta landet. Tack var det så är nu allt hästavmaskningsmedel receptbelagt, vi riskerar nämligen att få resistenta maskstammar.

Våra egna katter avmaskas endast när vi ser att det påverkar dem negativt att ha mask, en viss förekomst av mask hos vuxna friska djur är inte farligt. (obs min högst personliga uppfattning)
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Gottfrid

• -
« Svar #4 skrivet: 13 dec-13 kl 14:07 »
Brännvin är bra mot mask i magen  ;)

Andromedae

• Dalarna
« Svar #5 skrivet: 01 jan-14 kl 16:41 »
Brännvin är bra mot mask i magen  ;)

Jag hoppas du skämtar att trådskaparen ska ge detta till sin katt! Katten har en oerhört känslig lever, tex.

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser