Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Väga eller ej?  (läst 915 gånger)

Methoni

  • Inlägg: 195
    • Närke
Väga eller ej?
« skrivet: 29 jan-10 kl 23:33 »
Jag är så glad och stolt! Min Tilda nedkom med två tjejer...en brun och en svart. De är nu två dygn och pigga,glada och sååååå söta! Jag hjälpte bara till lite grand med den första men Tilda var så duktig! Jag var ju lite orolig eftersom hon är på sitt femte år och inte haft killingar förut. Inga problem och hon är världens bästa mamma.
Det som är lite oroande är ju om de får tillräkligt med mjölk. Tilda har liksom en rätt stor extra spena alldeles brevid den riktiga (som det kommer mjölk ur) och jag har sett att killingarna tar fel. Ska jag väga dem?

Sussilo

  • Gäst
SV: Väga eller ej?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-10 kl 09:35 »
Vad härligt att allt gick så bra, grattis! Om du ser att killingarna diar och de är pigga, så är nog allt som det ska. Är du orolig så väg dem, så har du en vikt att gå efter om de behövs kontrolleras senare.

Methoni

  • Inlägg: 195
    • Närke
SV: Väga eller ej?
« Svar #2 skrivet: 30 jan-10 kl 13:31 »
Tack!..Okej.....då vet jag....de diar ju det ser jag men ibland så får jag visa den rätta spenan...men då får de vara så länge de ser friska och pigga ut.....de studsar omkring förfullt i sin box.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Väga eller ej?
« Svar #3 skrivet: 02 feb-10 kl 20:52 »
Låter helt idealiskt det där!  Grattis!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 3 användare
Berberis, smaka, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser