Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snabba pengar ?  (läst 24369 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Snabba pengar ?
« skrivet: 27 jan-10 kl 15:14 »
Okej allal alternativare !
Släng in alla sätt ni kan komma på att tjäna snabba slantar .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Snabba pengar ?
« Svar #1 skrivet: 27 jan-10 kl 15:27 »
Sälja av lite djur, inkomst av försäljning, besparing av kostnader, mycket pengar blir det  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

metzan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 27 jan-10 kl 15:34 »
Säga upp eventuella abbonemang, äta vegetariskt, anordna Loppis (eller delta på bakluckeloppis eller liknande), köra mindre bil...

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
« Svar #3 skrivet: 27 jan-10 kl 15:36 »
Gör en ordentlig rensning hemma på prylar ni inte använder och lägg upp på blocket eller tradera. Smycken, möbler, tillbehör - you name it!
Finns alltid någon som vill ha det ni inte behöver...
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Eulalia II

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 27 jan-10 kl 15:43 »
Totalt köpstopp på cigg, läsk och godis brukar ge klirr i kassan.
Överhuvudtaget att syna det onödiga svinnet. Pengar som inte förbrukas är snabba pengar, för man behöver inte få in dem, bara förhindra att de försvinner ut i onödig konsumtion.
« Senast ändrad: 27 jan-10 kl 15:46 av Eulalia II »
It was but yesterday I thought of myself a fragment quivering without rhythm in the sphere of life. Now I know that I am the sphere, and all life in rhythmic fragments moves within me.
~ Kahlil Gibran~

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 27 jan-10 kl 15:59 »
Det med bil är svårt ,,jaghar två mil till samhället o inga bussförbindelser .
Ska kolla lite på dom andra alternativen ..
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Skytten

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 27 jan-10 kl 16:03 »

Inga snabba pengar, men det lönar sig alltid att ha en moppe förutom bil, och använda moppen var gång det går.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #7 skrivet: 27 jan-10 kl 16:10 »
I det här vädret funkar det ju inte, men annars tar två mil ca 1 h att cykla, inte oöverstigligt vid barmark och uppehållsväder. Själv har jag 1 mil till närmsta affär, och jag cyklar, har inte körkort så det finns inget val.

Att se till att inte kasta någon mat är mitt spartips, laga lagom så att det inte blir rester, eller ät resterna dagen efter. Och planera inköpen efter vad som är billigt, inte efter vad  man råkar vara sugen på. Var aldrig hungrig i matbutiken, då köper man något onödigt. Laga all mat från grunden, och byt ut dyra ingredienser mot billigare. Det går lätt att äta tre mål mat om dagen för mindre än 20 kr per person, 10 kr går men då får man vara kreativ, och äta mest vegetariskt.

I denna kalla vintern, sänk temperaturen någon grad, det blir mycket billigare, och man klarar sig utmärkt på 17-18oC, när man väl vant sig.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Midvinter

• Dalarna
« Svar #8 skrivet: 27 jan-10 kl 17:59 »
Säsongsjobba några veckor i Norge.
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Johannes

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 27 jan-10 kl 21:50 »
Inga kvällstidningar eller morgontidningar heller!Inga tjusiga månadsmagasin!
Sluta definitivt med rökning! Inget godis! Ingen öl till maten och ingen sup till kaffet!
Ingen TV!!!
I ovanstående vanor finns det mycket pengar"att hämta"!
Det finns några till förslag sänk värmen inomhus-ha bara energisnåla lampor,
tala mindre i telefon och mobiltelefon,försök med ecodriving.
Skriv upp va ni ska handla och handla bara en gång i veckan!
Sen kommer det där svåra med att baka sitt eget bröd och allt det där andra som man oxå kan göra!

Skytten

• Skåne
« Svar #10 skrivet: 27 jan-10 kl 21:56 »
Sen när man dragit ner på allt som det går, bakar sina bröd osv. Ja då behöver man nästan inga pengar. Jag måste ibland hitta på något som kostar, för att kunna använda i allafall 70% av mina inkomster. Och då är inkomsten mindre än vad man kallar förbehållsbelopp.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 27 jan-10 kl 22:02 »
Skryt inte Skytten ! Fyyy ,,,,,ne vissa saker måste jag bara ha  :-[ tex latte , kan inte leva utan latte .
Har fastprisavtal på mob o hemma tel .

Kankse man ska hälsa på hos Panten ?

Bullerybo

• Närke
« Svar #12 skrivet: 27 jan-10 kl 22:26 »
Jag uppfattar det som att frågan handlade om att tjäna pengar, inte spara pengar. Kan ge tips på det istnämnda okså om det var det du var ute efter men tolkar det inte så.

Det absolut enklaste sättet att tjäna snabba pengar är att syssla med basic handel så som¨människor gjort i alla tider.

=Köp upp saker billigt o sälj dem dyrare.

Det går att göra inom vilka omåden som helst men ska ju helst vara något man har mycket kunskap om så att man kan bedöma prisnivåer mm.

Jag köper och säljer bland annat barnvagnar, märkeskläder (ffa barnkläder) och antikviteter/inredningsrylar. Framför allt sådant jag köper på mig när jag är ute och handlar/tittar för egen del men om jag behöver extra pengar kan jag leta mer aktivt. 10 000 är hyffsat enkelt att tjäna ihop på en månad i alla fall om man anstränger sig lite. Min tumregel är att aldrig köpa något som jg inte tror jag kan sälja minst dubbelt så dyrt. Då går man i pricnip aldrig back.

Lite "långsammare" men goda pengar kan man tjäna på att köpa-renovera-sälja men behöver man pengarn snabbt är det enklare at köpa sådant som går att sälja direkt.

Televinken_73

• Uppland
« Svar #13 skrivet: 27 jan-10 kl 23:14 »
man rättar lätt mun efter matsäcken ;)
så jag tror inte att de stora inkomsterna är de viktiga utan de små utgifterna!
minska lånen och skär ned på fasta utgifter.
lagra inte saker på hög utan byt böcker,kläder,saker och tjänster med varandra eller sälj!
odla,baka och gör mera själv!
Allt jag vill bli, är att få känna mig fri ;)
Spänning får tiden att roligt framåt gå, om man ej på elstängsel olyckligt råkat skvätta på ;)

trädman

« Svar #14 skrivet: 27 jan-10 kl 23:27 »
...
I denna kalla vintern, sänk temperaturen någon grad, det blir mycket billigare, och man klarar sig utmärkt på 17-18oC, när man väl vant sig.
...

17-18 oC är närmast lyx med mina mått mätt. Är det kallt och man har dyr uppvärmning går det att ha det betydligt kallare innomhus. Har man rum "över" så kan man stänga och hålla dem riktigt kalla. Har man riktigt kallt i köket slipper man plocka in och ut en massa ur kylen också :)

Ett varningens ord. Om man har vattenburen värme och rörsystemet i eller under golven kan det vara riskfyllt att sänka temperaturen innomhus för mycket och att stänga av element. Är det kallt ute så finns risken att något rör fryser och det brukar de tåla dåligt...

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #15 skrivet: 27 jan-10 kl 23:39 »
Min lägsta temperatur i vinter har varit 12o, men det berodde på att jag ställt elementen på 1,5 av 5 möjliga. Men vågade inte föreslå en lägre temperatur, de som varit på besök i mitt hus har klagat när det är 17o, själv har jag inte ens strumpor vid den tiden.

Nu fattas det lite isolering i taket på halva min övervåning, därför vill jag hålla en låg temp för att minska värmeförlusterna. Nästa vinter när isoleringen är klar ska jag hålla 17-18o, hela tiden, det är en lagom temperatur i min värld, t-tröja och shorts räcker, det har man ju på sommaren när det är den temperaturen.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Skytten

• Skåne
« Svar #16 skrivet: 28 jan-10 kl 00:22 »
Jag har ungefär 20 grader från det att pannan kommit igång riktigt, men på morgonen kan det vara så lite som 10 om det är kallt och blåser. Förr gick jag upp och eldade på natten, men det gör jag mindre och mindre.

Sparade utgifter är väl ändå det snabbaste pengarna, man behöver ens inte lägga tid på att göra av med dem, plus att hur snabba de än är så tar det tid.

Men visst kan det komma stunder då man snabbt behöver mer än man tänkt sig. En gång gick tvättmaskin, två frysar och ett kylskåp plus köksspisen sönder under en tid av två månader. 25 lakan oförutsett, men som tur var fick jag chans till lite snabba pengar då.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #17 skrivet: 28 jan-10 kl 17:49 »
Att spara funkar inte just nu .
Nepp fick en oväntad räkning på 34000kr som jag ska betala om 20 dagar !!! :'(

Så du ska här rensas o säljas prylar .

ieenilorac

• Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #18 skrivet: 28 jan-10 kl 17:56 »
Prova att prata med dom som skickade räkningen, ofta går det att dela upp betalningen på några månader med liten eller ingen ränta.

Om du inte tidigare fått räkning från dem och betalat inom 20 dagar, så är det 30 dagar som gäller, inget företag har rätt att kräva snabbare betalning om du inte skrivit under på det, eller tidigare betalat en räkning på den tiden, vilket räknas som att du accepterat den betalningstiden. Annars finns alltid banken, ett korttidslån där är inte jättedyrt om man har någorlunda säkerhet. Om du inte lyckas skrapa ihop pengarna i tid alltså.

Lycka till!

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #19 skrivet: 28 jan-10 kl 18:34 »
Om du inte tidigare fått räkning från dem och betalat inom 20 dagar, så är det 30 dagar som gäller, inget företag har rätt att kräva snabbare betalning om du inte skrivit under på det, eller tidigare betalat en räkning på den tiden, vilket räknas som att du accepterat den betalningstiden.

Nja, villkoren framgår när du köper varan/tjänsten, både betalningstid och påminnelse avgift. Det kan variera, alltså.

Lycka till Travelhorses! Jag skulle sälja allt jag hittade, och dessutom be om någon slags avbetalning.
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

534 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser