Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85429 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #280 skrivet: 09 mar-11 kl 17:41 »
haha, håller med, jätte sööööt och om jag åker bort, så får du vara ank vakt till 42 st ällingar ,Linkoso  >:D Moaaahahahaha!!

Wah, nääää! D: xD
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #281 skrivet: 10 mar-11 kl 11:02 »
Limpan 2 dagar gammal nu och jag har vågat mig på att ta en ordentligare koll. Och nu vet jag med säkerhet att Limpan är en liten pojke som försökte gömma pillesnorren för en när man tittade första gången. ;)

För er som undrar hur det ser ut, här är bilder. :) Drake - 2 dygn gammal! Det vita på andra bilden är baaaaajs.  :-X ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #282 skrivet: 11 mar-11 kl 15:35 »
årets första ankägg kom idag :D av pekinganka
Fjäderfän och kaniner

Jennyt

• Västergötland
« Svar #283 skrivet: 11 mar-11 kl 16:03 »
Idag har jag ställt mig på kö till blåankor..... tycker att de kan komma nuuuuuu..... men den som väntar på något gott :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #284 skrivet: 12 mar-11 kl 15:46 »
ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!! Nu har jag beställt min första äggkläckare!!! Här ska det kläckas fåglar!! Jippie :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

SaraD

• Västergötland
« Svar #285 skrivet: 13 mar-11 kl 10:54 »
så vart man ankägare... så kan det gå ;D
Hos oss finns --> Dvärgkochin, blandrashöns, en dvärgvädur och en Californian.

trallallaa

• Gäst
« Svar #286 skrivet: 13 mar-11 kl 12:52 »
Ja, så gick det för mig också, folk bara kastar ankorpå en  * swosch* ta den!  *swosch* och den !!   ::) o:).
Det är faktist underhållande och se dem springa runt på gården och bada i pölarna  :-* .

så vart man ankägare... så kan det gå ;D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #287 skrivet: 14 mar-11 kl 20:40 »
20110314012

snälla styvmodern  ;D men hon e vansinnig på mej tycker la jag lägger mej i för mycket  :-[
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dalton

• Dalsland
« Svar #288 skrivet: 14 mar-11 kl 20:46 »
Oj jisses så söta!  :D
Små söta ankor som växer upp med en hönsmamma, blir de som ankor skall sen eller försöker de också sitta på pinnar?  :)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #289 skrivet: 14 mar-11 kl 20:50 »
Oj jisses så söta!  :D
Små söta ankor som växer upp med en hönsmamma, blir de som ankor skall sen eller försöker de också sitta på pinnar?  :)
nej dom hoppar bock över pinnarna  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #290 skrivet: 14 mar-11 kl 20:51 »
Dalbotös du är sååååå välkommen att hälsa på dom  ;D

Dalton

• Dalsland
« Svar #291 skrivet: 14 mar-11 kl 20:54 »
Tack! Fast det är stor risk att när du kommer in igen så är lådan tom och det piper och kacklar från bagaget på min bil istället!   o:)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #292 skrivet: 14 mar-11 kl 20:59 »
den risken kan jag ta, här kommer det ju så många så jag vet inte om badrummet räcker till  ;D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #293 skrivet: 17 mar-11 kl 22:48 »
å nu tog upp en liten gul med risk för livet gösses vilken ilsk höna vände den upp o ner o JIPPI det va en tös  ;D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #294 skrivet: 19 mar-11 kl 23:26 »
Glad för att jag ska troligtvis hämta ut min nya kläckare i veckan :D En Suro.
I den ska jag stoppa några av mina egna ankägg och några från Trallallaa :) Tack trallallaa ;D
« Senast ändrad: 20 mar-11 kl 09:31 av VarggraV »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

trallallaa

• Gäst
« Svar #295 skrivet: 20 mar-11 kl 18:33 »
Och jag är glad för jag slipper skaffa grönvärpar höns, mina ankor lägger nämligen gröna ägg :)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #296 skrivet: 20 mar-11 kl 19:02 »
Och jag är glad för jag slipper skaffa grönvärpar höns, mina ankor lägger nämligen gröna ägg :)

haha det gör mina också  ;D härligt.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #297 skrivet: 20 mar-11 kl 19:32 »
Ja och är man anktokig så ska man ju ha en anktårta när man fyller  ;D ;D ;D

trallallaa

• Gäst
« Svar #298 skrivet: 20 mar-11 kl 20:37 »
Ja och är man anktokig så ska man ju ha en anktårta när man fyller  ;D ;D ;D
Haha,*Gilla* (synd att det inte finns en GILLA knapp här),antar att den var lika god som den ser ut  :P .

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #299 skrivet: 20 mar-11 kl 21:20 »
å nu e jag ändå gladare fick just tag på en lekstuga för 100 spänn med jätte altan   ;D ;D ;D ;D vilken present till ankorna  o:) o:) ( tur exet har lastbil )

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 2 användare (1 dolda)
Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser