Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85480 gånger)

videvi

• Tillvaron blir så mycket bättre med choklad.
    • Västergötland
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #200 skrivet: 16 dec-10 kl 21:14 »
Jag blir så glad när jag går ut för att mata  mysk"bäbisarna".
Alltid vrålhungriga och ska ut genom dörren så fort jag öppnar, fastän jag ska in (likadana även om de precis just fått mat. Är de kanske släkt med labradorer?). ;D Pickar på allt, och kliver i skålen innan jag fått i maten. Nyper mig i fingrarna för att se om jag går att äta. Ju slabbigare mat, desto gladare ankor.

De har precis börjat få lite fjädrar i pannan. Får väl sluta kalla dom för mina bäbisar. :-[ Är väl snart tonåringar.  ;D

*glad*
Höns, kaniner, katter, hundar, ankor, hästar, får. Det är lustigt hur lätt och fort man samlar på sig.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #201 skrivet: 18 dec-10 kl 16:13 »
och höns  ;D idag va det bad och storstädning trots snöovädret, men gött va det när allt va rent, hönernas vatten har fått flytta upp på ett litet bord o ankorna får dricka ute i en skål, blev ju hur blött som helst inne annars  ::) men alla verkar trivas ihop ialf inge bråk  o:)
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #202 skrivet: 15 jan-11 kl 11:56 »
JIPPIE!!!! Idag blir jag stolt ägare av ett par Kejsarankor och ett par Cayugaankor! ;D ÄNTLIGEN!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #203 skrivet: 15 jan-11 kl 23:16 »
Nu har jag 1 par kejsarankor och 1 par cayuga ankor här på gården :D :D
Utställda på 91, 92 och 95 poäng! :D  ;D  ;D  o:)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #204 skrivet: 15 jan-11 kl 23:31 »
Grattis! ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #205 skrivet: 15 jan-11 kl 23:32 »
Lägg in bilder!!! ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

trallallaa

• Gäst
« Svar #206 skrivet: 15 jan-11 kl 23:33 »
Citera
Nu har jag 1 par kejsarankor och 1 par cayuga ankor här på gården 
Utställda på 91, 92 och 95 poäng!       

Grattis!!  :D ;D

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #207 skrivet: 16 jan-11 kl 00:15 »
Lägg in bilder!!! ;D
Får tillbaka min kamera på onsdag, så i slutet av nästa vecka kommer bilder :P Kan filma, men filmerna är ändå i fel format och går ej att ladda upp :(

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #209 skrivet: 16 jan-11 kl 19:02 »
Myskankan My har också hittat hit idag  :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #210 skrivet: 17 jan-11 kl 15:44 »
;D ;) ;D Så du har massa ankor som bara råååååkar hitta hem till dig ::) ;D ::)

Himla synd eller hur   :P ;D :P
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #211 skrivet: 17 jan-11 kl 16:17 »
;D ;) ;D Så du har massa ankor som bara råååååkar hitta hem till dig ::) ;D ::)

Himla synd eller hur   :P ;D :P

haha självklart ;) De flyger hit! Får inte plats med alla i garaget längre ;)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #212 skrivet: 18 jan-11 kl 18:33 »
Ankglädjen blev kort, Myskankan My är nu i himelen.
När vi kom in i garaget så låg hon bara där på marken och sprattlade på vingarna :(
Hon kunde inte gå eller något. Låg med huvudet "under" magen och flaxade...
Så nu är hon i himelen.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #213 skrivet: 18 jan-11 kl 18:42 »
Så synd vet du vad det var för fel?  :'(
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #214 skrivet: 18 jan-11 kl 18:46 »
Så synd vet du vad det var för fel?  :'(

Nä, har ingen aning :/ SVA gör en ju inte klokare.. Bara oroligare eftersom att alla symtom är nästan likadana på alla sjukdomar.. Hon kunde inte gå och innan hade hon hängiga vingar.

EDIT!: YES! Hittade denna tråden och symptomen stämmer exakt in! vitaminbrist, kalkbrist, näringsbrist...
http://www.alternativ.nu/index.php?topic=80164.0
« Senast ändrad: 18 jan-11 kl 19:09 av VarggraV »

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #215 skrivet: 18 jan-11 kl 18:47 »
okej :'(
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #216 skrivet: 22 jan-11 kl 21:49 »
Idag fick ankorna gå lösa på gården för första gången! :D De var lite chockade och stod på en snöhög och putsade sig... 
Tråkigt är dock att jag fått sära på ankorna nu, cayuga hanen är jättelak mot kejsarhanen.. Men men, det skulle endå gjorts såsmåningom, delat på dem alltså.. :)

Väntar med spänning på ägg....

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #217 skrivet: 22 jan-11 kl 21:56 »
Jag är glad över att jag plockade ytterligare ett ägg idag, har ätit sockerkaka nyss gjorda på ankägg! ;D Sedan så är jag glad över att ankorna fick ta sig ett rejält bad idag, allihopa (dock så tyckte inte "grisklacken"  ::) om det i början, fick tvångshålla och tvätta honom, men sedan kom han igång själv och stänkte vatten flera meter ;D )

Mina små Miggisar är däremot lättare att få att bada, de älskar vatten! ;D Och de har blivit så vita och fina nu! ;D Underbara är de också, bland de charmigaste små goseankor jag varit med om. ;D

Evita med vakteln Hubbe på bilden under. ;D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #218 skrivet: 23 jan-11 kl 12:00 »
Jag har inga ankor ÄNNU! Ska hämta ett par gulingar idag. :) Ännu en gång jag blvit överrraskad hur löjligt glad jag kan bli över en fågel.  ;D Ska hämta kött först och sen så ska jag hämta ankorna så i eftermiddag är jag en glad och stolt ankägare. Tilläggas bör kansek att vi inte skulle ha ankor så när jag fick frågan så jag nej direkt. Grannen som vill ha ankor vill inte ha ankor ännu då det är för tidigt på året enligt henne (hon vill nog ha riktig vår nästan sommar innan hon vill ha hem några). Så jag berättade för Mannen här hemma att jag sagt nej till ankor, mest bara för att tala oma tt jag visst kan säga nej och att jag varit duktigt som "inte ens frågade om kanske vi inte kan ta de fast jag vet att vi bestämmt att vi inte ska ha ankor"-typ. :) Då, då frågar han hur många det var och om de måste ha en damm eller om det funkar med en gammal plastbarnpool. Har de gått och haft en stor damm innan vore det ju elakt att ge de mindre men om de INTE haft det så... Jag var tvungen att fråga om han sa det jag trodde han sa  ;D och det gjorde han! Så då skickade jag pm via facebbok till Oskar och sa att jag kunde ta dem. Oskar hämtade de i fredags och ajg ska hämta de idag. Har fixat en bit i hönsgården som de ska bo i nu till en början så de lär sig vart de bor. Får väl börja läsa om ankor lite mer då jag insåg att jag faktiskt inte vet tillräckligt om de ännu. :)   
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #219 skrivet: 23 jan-11 kl 14:16 »
Jag har inga ankor ÄNNU! Ska hämta ett par gulingar idag. :) Ännu en gång jag blvit överrraskad hur löjligt glad jag kan bli över en fågel.  ;D Ska hämta kött först och sen så ska jag hämta ankorna så i eftermiddag är jag en glad och stolt ankägare. Tilläggas bör kansek att vi inte skulle ha ankor så när jag fick frågan så jag nej direkt. Grannen som vill ha ankor vill inte ha ankor ännu då det är för tidigt på året enligt henne (hon vill nog ha riktig vår nästan sommar innan hon vill ha hem några). Så jag berättade för Mannen här hemma att jag sagt nej till ankor, mest bara för att tala oma tt jag visst kan säga nej och att jag varit duktigt som "inte ens frågade om kanske vi inte kan ta de fast jag vet att vi bestämmt att vi inte ska ha ankor"-typ. :) Då, då frågar han hur många det var och om de måste ha en damm eller om det funkar med en gammal plastbarnpool. Har de gått och haft en stor damm innan vore det ju elakt att ge de mindre men om de INTE haft det så... Jag var tvungen att fråga om han sa det jag trodde han sa  ;D och det gjorde han! Så då skickade jag pm via facebbok till Oskar och sa att jag kunde ta dem. Oskar hämtade de i fredags och ajg ska hämta de idag. Har fixat en bit i hönsgården som de ska bo i nu till en början så de lär sig vart de bor. Får väl börja läsa om ankor lite mer då jag insåg att jag faktiskt inte vet tillräckligt om de ännu. :)
Kuuul! :D
En bra sida med info är ankor.se :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 1 användare
Petter B

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser