Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85345 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #160 skrivet: 04 sep-10 kl 22:26 »
Jag är glad över att ällingarna växer på och mår bra! Mindre glad över att de har tagit efter Klackens beteende... ::) Jaha, vad har vi här då? Avslöjad med allfodermjöl på hättan!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #161 skrivet: 05 sep-10 kl 00:04 »
Den svartvita är jättefin!!!!!!!!!!  :-[
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #162 skrivet: 05 sep-10 kl 01:23 »
tusan vad stora de blivit!!   :o

Eva R

• Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
« Svar #163 skrivet: 05 sep-10 kl 08:59 »
Den svartvita är ju hur söt som helst!!!
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #164 skrivet: 05 sep-10 kl 10:47 »
Förra lördagen kom Evita ut med sin första kull med ungar :-* 5 st små bebbar blev det :D Evita är jätteduktig och alla bebbarna mår fortsatt finfint nu en vecka senare :D

När dom är så små och gulliga är det lite svårt att tänka sig att en del av dem förmodligen kommer att sluta så här  :o

Kan tillägga att denna egenuppfödda myskanka var mycket god och avnjöts förra söndagen tillsammans med sås, potatis och diverse andra dilikata tilltugg. Jättegott och jag tycker faktiskt det är extra gott att äta när man vet att djuren har haft det bra så länge det varade och slaktats på ett snabbt och smärtfritt sätt.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Micki o Molly

• -
« Svar #165 skrivet: 05 sep-10 kl 12:34 »
Och här är dom övriga 4 ifrån linkosans ankgäng,,,,,
Så glada i att dyka och äta, den lilla svarta är inte svart längre,,,
Fd gardneraholic i perioder med tilltagande ointresse för andra saker på grund av "brukandet ",men NU fast i grävträsket. Gått igenom ett flertal stadier, från plåttriga rabatter, till att försöka odla så underhållsfritt som möjligt. Blandar hejvilt med permacultur, öppen jord. täckodling i rader.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #166 skrivet: 05 sep-10 kl 19:52 »
Åh! Så vackra de är! :D Hmm... Genom att titta på hur befjädringen har kommit på dina så ser ju alla dina ut att vara honor (för här har alla hanar iaf. varit mycket senare i befjädring än ankorna)!?

Hur låter de? Är det någon som väser eller kvackar alla?

Den vita är ju jättehäftig med de där fräknarna! :D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #167 skrivet: 06 sep-10 kl 10:55 »
Jippie, vi har hittat den stora badbaljan  ;D

Men vi småttingar nöjer oss fortfarande med den lilla baljan :-*

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Hönz

• Skåne
« Svar #168 skrivet: 08 sep-10 kl 15:11 »
Var precis och könsbestämde mina blå ankor. Visade sig att det var som jag trodde. De tre svarta var honor och en av de grå var hona medan de två andra var hanar. Han som hjälpte mig ville så gärna ha en grå hane att det slutade med att jag istället fick med mig en pekinganka hem  ::)
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #169 skrivet: 03 okt-10 kl 21:22 »
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #170 skrivet: 09 okt-10 kl 00:38 »
Helt otroligt hur "trogna" en drake och tupp kan vara varandra... :D  :o Kullsyskonen Klacken och "Ankans tupp" ::) håller ännu ihop! De är båda så gamla att de börjat blivit könsmogna nu. Klacken uppvaktar sin blåa dam (som inte verkar uppskatta det så mycket ännu ::) ), tuppen verkar förtjust i mina fjolårshönor av lohmann brun. :P ::) Men trotts detta, att de har gått och blivit män nu och man tycker att de kanske skulle ägna sig mera åt sina flockmedlemmar av samma art... Ja, ni ser själva på bilderna. :P

Den andra bilden ger mig nästan lite full i skratt känsla. Hur Klacken åter igen... Överger sina vänner av eget slag och drar iväg med sin "bror"... ::)

Det som jag tycker känns så otroligt med att de gör såhär är ju att de går ju ihop med blandgruppen när jag inte är hemma och under nätterna. Tuppen dessutom har inte fått gått löst på gården på säkert snart en månad nu (då han började bli könsmogen och ville inte ha han ihop med mina dv kochin längre när de var ute, sedan började det flyga hökar och glo här). Man tycker ju att de som borde ha kommit ifrån varandra? Tydligen inte. ;D

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #171 skrivet: 09 okt-10 kl 11:12 »
Haha syskonkärlek eller? ;D  :-*
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Eva R

• Södermanland
« Svar #172 skrivet: 09 okt-10 kl 22:17 »

Mina fem löpänder som är så otroligt söta.
Men fortfarande ganska skygga  :(.
« Senast ändrad: 09 okt-10 kl 22:31 av Eva R »
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #173 skrivet: 09 okt-10 kl 22:22 »
Jag hjälper dig Eva! ;D *och nu hoppas jag på att det var meningen att du skulle postat denna bild i ditt inlägg ::) *

Eva R

• Södermanland
« Svar #174 skrivet: 09 okt-10 kl 22:26 »
Tack! Va bra!
Jag vill kunna lägga in bilder utan att behöva ladda upp dem till Alternativ, men jag glömmer alltid bort hur man gör.
Men varför blir min bild mycketg mindre  >:D?

EDIT: Sisådär! Nu fick jag till det   ;D !
Problemet är bara att jag kommer ha glömt bort det till nästa gång! ;D
« Senast ändrad: 09 okt-10 kl 22:33 av Eva R »
//Eva R

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #175 skrivet: 12 okt-10 kl 21:04 »
har suttit här nu i en timme säker( gubben tycker säkert annorlunda)  ::) men han har inte tid han bygger ju ankhus !! IGEN  ;D ;D
men inga bilder på dom underbara mignongerna så därför lägger jag till mina sötisar jag bara älskar dom  :-*
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #176 skrivet: 14 okt-10 kl 13:42 »

det tar sig... Ankeland
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #177 skrivet: 17 okt-10 kl 20:44 »
*spindel*   det måste ju vara höns och ank himlen hos dig..  gud vad fint du gjort..
så skulle jag också velat ha...
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #178 skrivet: 17 okt-10 kl 21:18 »
*spindel*   det måste ju vara höns och ank himlen hos dig..  gud vad fint du gjort..
så skulle jag också velat ha...

tackar jo jag är supernöjd gubben min e fantastisk

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #179 skrivet: 18 okt-10 kl 00:18 »
Blev på filmhumör helt plötsligt och pillade ihop denna lilla historia. ;D ;D

"Duck story"

Dela detta:

* Inloggade just nu

692 gäster, 3 användare
Be, Frennie, Biofilo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser