Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85461 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #60 skrivet: 26 apr-10 kl 16:41 »
ÅH, JAG ÄR SÅ JÄKLA GLAD!!! ;D Jag har inte sett en ankbäbis på säkert 8 år nu, så detta är lycka det! Har gått och tänkt hela helgen jag varit hos min pojkvän hur det har gått här hemma under min dv kochinhöna.  :-[

Och när jag kom hem löft jag på hönan och först möttes jag av en härlig syn av 9st små kycklingar som kryllade runt och fler var på väg... Sedan såg jag något gult och tjockt sticka fram längre bak och när jag plockade upp det så var det en...

EN SÅDAN HÄR!!! ;D ;D ;D *helt kär*

Gick in med den till mamma som inte visste att det fanns ett ankägg under och hon reagerade inte som jag trodde. Jag trodde hon skulle bli lite sur men hon blev mer - "ÄR DET EN ANKA!? Nääääj, men har hon tagit ett ankägg och lagt under hönan!!!?"
*snor åt sig ankungen och står och gullar och pussar på den*  ;D ;D ;D Sedan kom min äldsta lillebror och skulle peta på den också, han brukar inte vilja pilla och klappa annars. ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
« Svar #61 skrivet: 26 apr-10 kl 20:19 »
Men något så otroligt gulligt, verkligen grattis!!!!!
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

Trasslan

• Drömmar är till för att förverkligas☺
    • Medelpad
« Svar #62 skrivet: 26 apr-10 kl 20:47 »
Idag har jag och sambon byggt ett ankspa, mycket populärt hos ankorna kan jag säga :D hittills så har de bara fått bada i en liten balja så ett badkar blev rena havet i deras ögon..
Vi grävde ner det i en gammal kompost och fixade ordentlig dränering under så att det ska bli lätt att hålla rent.
När vi höll på och grejade så låg ankorna i en lövhög och spionerade på oss.
Nästa steg blir att sätta upp ett stängsel runt om och bygga ett isolerat ankhus.........
« Senast ändrad: 26 apr-10 kl 20:54 av Trasslan »
Helsingefår genbank, lite blandade höns, hundar och katt.

trojlik

• I skogen är jag fri
    • Västergötland
« Svar #63 skrivet: 26 apr-10 kl 21:11 »
Va fint det blev!
Till och med ett sol däck till ankisarna  :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #64 skrivet: 26 apr-10 kl 22:27 »
Fint! Och ankorna visar sann ankglädje över sitt nya spa ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #65 skrivet: 27 apr-10 kl 11:21 »
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #66 skrivet: 27 apr-10 kl 12:50 »
Kan inte se då jag inte är medlem på facebook. :P
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

lilyrose

• Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #67 skrivet: 27 apr-10 kl 13:32 »
oki .. som sakt ingen data-haj då ska jag fixa bättre...
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

lilyrose

• Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #68 skrivet: 27 apr-10 kl 13:34 »
Black Cayuga Duckling Catches A Fish

nu då..  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #69 skrivet: 28 apr-10 kl 15:26 »
Lillen tar sig ett dopp i min lillebrors badbalja! :D

Ankbäbis simmar

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #70 skrivet: 28 apr-10 kl 20:11 »
Men lille ankbäbisen är ju precis hur söööööt som helst :-* :-* :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #71 skrivet: 28 apr-10 kl 20:16 »
Uscccchhh vad söööööt!!!!!!
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #72 skrivet: 29 apr-10 kl 10:59 »
Lilla Bebben tackar! ;D

Annika Johansson

• Östergötland
« Svar #73 skrivet: 07 maj-10 kl 17:50 »
En av myskorna tyckte tydligen att det var roligare att bo på "framsidan" - som de gjorde förra året ( när ankhagen var full med ällingar ), så hon flög ut o kom fram till framsidan, där hönsgård o gårdsplan o hus o allt finns. ( Ankhagen vetter mot åkrarna.) Hon går runt för sig själv och går in med hönsen på kvällen. Andra dagen tycker hon att det är dags att lägga ägg, och står o funderar varför det är så fullt med hönsägg i redena ( de ligger i kläckaren nu, då ingen ville bli sur just nu ) och beslutar sig för att lösa problemet. Snyggt o fint väljer hon vilket rede hon vill ha, petar försiktigt ut alla ägg, och kliver sen in o lägger sig. Det ska bli kul att se om någon annan vill/får lägga i hennes rede.. Fortsättning följer..

Rytterling

• Västergötland
    • Rytterlings hemsida
« Svar #74 skrivet: 10 maj-10 kl 22:12 »
Åhhh nu har jag fått ANK-GLÄDJE.. vi som aldrig haft myskankor förut har nu ett par!
En kille och en tjej :Fabbe och Annci.
Killen är svart med vitt huvud och stor! Inte så fin fjäderdräkt just nu... men snart så blir han fin han med, han är ett år i juli.

Sen har vi idag hämtat en hona.. såååååå fin! Jag är helt lyrisk.. hihi....jag ville ju ha en grå/vit... och det fick jag!
Hon är ett år i augusti och som sagt grå och vit..typ blyertsgrå.. nu hade jag bara min kassa mobil med mej när vi hämtade henne i kväll så färgen syns inte här.. men jag skall ta nya i morgon!!

ANK-GLÄDJE!!!

Bluelady

• Dalarna
    • Mitt sekelskifteshus
« Svar #75 skrivet: 13 maj-10 kl 20:00 »
Jag är så jätteglad!!! jag har hittat ett ankpar till salu...Svensk gul anka som jag så gärna vill ha, så nu är jag snart ankägare också!!!
Islandshästar, Blekingeanka och Hedemorahöns i genbank, Bichon Bolognese och bondkatter.
Ekologisk gård med turridning, odling och framåtskridande självhushållning.
Skriver blogg om alltihop och om renoveringen av ett sekelskifteshus.

patrick.

• Gäst
« Svar #76 skrivet: 15 maj-10 kl 16:00 »
översvämingn i lilla ankdammen så att de istället blir en jätte stor damm är väldigt populärt hos ällingarna,
men mamma anka vill nog helst ha sol o varmt och avskyr vattnet ;)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #77 skrivet: 15 maj-10 kl 16:17 »
översvämingn i lilla ankdammen så att de istället blir en jätte stor damm är väldigt populärt hos ällingarna,
men mamma anka vill nog helst ha sol o varmt och avskyr vattnet ;)
Vad söta!!!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #78 skrivet: 16 maj-10 kl 21:35 »
Nu börjar det hända grejer igen...

Blir så glad av att se en fostrande myskmamma med sina ällingar ;D
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #79 skrivet: 17 maj-10 kl 21:54 »
tjoho.. trodde min gråa myskhona försvunnit.... letade och hitta henne under en träskiva och där låg tio ägg fint inbäddade... gött myskisar är nog världens bästa ruvare ;D
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser