Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85293 gånger)

David97

• Gäst
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #480 skrivet: 23 dec-11 kl 18:21 »
Så fin! Men är lite gul. Antar den behöver en dusch?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #481 skrivet: 23 dec-11 kl 18:26 »
Ja, vita ankor är duktiga på att göra sig icke vita. Mina brukar börja med att efter de har badat så springer de och doppar bröstet i jord och annat smuts som fastnar på de blöta fjädrarna. Sedan så kan en del vita indvider vara lite gultonade, Denna tjej tror jag dock ska vara helt kritvit.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

David97

• Gäst
« Svar #482 skrivet: 23 dec-11 kl 18:35 »
Det är samma med min Sussex-höna och en Lohmann x Blandras tupp.. Ena dagen fina.. Andra dagen gula..

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #483 skrivet: 23 dec-11 kl 19:01 »
Min duttiga Lucia har lagt två ägg i dag ! ::)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #484 skrivet: 28 dec-11 kl 13:37 »
Så glad! Nästa år ska jag börja på ett projekt :D (som jag har planerat länge) Har redan fått respons och ska få "hjälp" med avelsmaterial av en "bekant" :D
Längtar!!!
« Senast ändrad: 28 dec-11 kl 13:50 av Serama »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #485 skrivet: 05 jan-12 kl 17:07 »
Åååh! ;D Idag är jag glad. ;D 6/6 ägg jag tog hem från Emils Mignonankor är befruktade, planerat kläckdatum - 30/1 ... ;D Tänk om alla kläcks...  :o Och jag som ska stoppa i mera ... Någon som kan vara intresserad av vita mignoner senare?  o:) Pappan på bilden här under.

Sedan är jag så glad med för att min miggishona börjat värpa med. ;D Trodde det var något fel på äggapparaten nästan. Har haft de i över 1 år utan att ha fått ett enda ägg. De är över 1,5 år gamla nu ... Hittade 2st ägg idag. Ena var väldigt blodigt, aj...  :-\
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #486 skrivet: 16 jan-12 kl 23:31 »
aj låter trögt menjag vill gärna köpa vita, blev ju av med mina fina, nu ska här sättas upp eltråd
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #487 skrivet: 16 jan-12 kl 23:36 »
men i sorgen får jag trösta mej med att jag har fått hem ett nytt ankhus BILLIGT va det oxå
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Jennyt

• Västergötland
« Svar #488 skrivet: 20 jan-12 kl 19:02 »
Idag fick jag det första ankägget :D Hon hade tappat det ute vid matskålen ::) Jag som trodde jag skulle behöva starta igång dem med värpfoder, men inte då ;) GLAAAAD
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #489 skrivet: 26 jan-12 kl 06:56 »
En av mina 4 ankhonor har lagt ett ägg varje dag i en vecka nu sen blev det inget ägg igår.
Men nu på morgonen låg det 3 ägg av 4 honor :D
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #490 skrivet: 30 jan-12 kl 21:01 »
Jag är glad! ;D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #491 skrivet: 30 jan-12 kl 22:05 »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #492 skrivet: 30 jan-12 kl 22:28 »
Ja! ;D ;D Och nu är de 3! ;D
« Senast ändrad: 30 jan-12 kl 22:38 av Linkoso »

Jennyt

• Västergötland
« Svar #493 skrivet: 31 jan-12 kl 09:03 »
Hjärtat blir ju alldeles varmt :-*
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Anna Olsson

• Uppland
    • Djurhamns fjäderfän & kaniner
« Svar #494 skrivet: 31 jan-12 kl 09:53 »
Grattis till underbara småttingar! :)
Hemma finns Ankor: mignon och löp. Dvärghöns blandras. Kaniner plus 2 bondkatter. Samt två barn och sambo.
Bor på Djurö i Stockholms vackra skärgård.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #495 skrivet: 31 jan-12 kl 11:04 »
Nu är de 4st! ;D ;D ;D ;D  :-*  :-*

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #496 skrivet: 31 jan-12 kl 21:38 »
ÅÅÅÅ jag vill ha :-*

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #497 skrivet: 31 jan-12 kl 21:47 »
Försökte ta ett fint kort på hela högen ihop men helt hopplöst, de står ju inte still en sekund. ::) Livsfarliga och håller på och ramlar ned för sängen hela tiden, klättrar upp för armar till axlar ... Sliter en i öron, näsa, ögonfransar. ::)

David97

• Gäst
« Svar #498 skrivet: 31 jan-12 kl 21:49 »
Jag tycker du är riktigt elak nu Sandra.. Inte läska mej med så söta små Ankisar.. Jag vill ha!! Men dröjer ett tag till ;( O kan ju inte bestämma mej vad jag ska ha för ankor ;(

Ni får gärna komma med förslag..

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #499 skrivet: 04 feb-12 kl 13:22 »
Idag ska jag få hem ett ankbad som är av plåt som man kan tömma ut vattnet i bottnen :D

Foto kommer
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 3 användare (1 dolda)
Biofilo, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser