Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Ankglädjetråden :-)  (läst 85361 gånger)

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
SV: Allmänna Ankglädjetråden :-)
« Svar #440 skrivet: 14 okt-11 kl 19:07 »
Men nu får ni sluta visa sådana snygga myskor, bruna och blå och allt. Jag ska inte ha myskankor Åhh vad jobbigt! ::)
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

DobDanes

• Gäst
.
« Svar #441 skrivet: 16 okt-11 kl 10:00 »
.
« Senast ändrad: 01 dec-11 kl 13:56 av DobDanes »

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #442 skrivet: 16 okt-11 kl 11:22 »
Mina två nya myskanksdamer berättar roliga historier och den anka jag hade innan, skrattar för fullt.
Gladare anka får man leta efter, ääääääntligen sällskap som man fattar vad de säger!!
(innan hade hon bara löpankor och peking att prata med,hon verkade inte trivad med dem):

Hahah!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #443 skrivet: 16 okt-11 kl 13:33 »
En morgon som alla andra

Morgonankor i full fart. Det är inte alls kul att vara inne på natten
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #444 skrivet: 16 okt-11 kl 15:33 »
Kalle o damerna!! ;D ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #445 skrivet: 16 okt-11 kl 18:33 »
Kalle och hans harem har varit i dammen och badat idag. De lallade hem tillsammans med de andra ankorna nyss. Skrattar alltid när jag ser dem vagga över gårdsplanen ;D
www.dissolve.blogg.se

Kista

• Gäst
« Svar #446 skrivet: 16 okt-11 kl 19:40 »
Hahaha  ;D Ni har ju MASSA ankor, och ändå tycker jag ni söker efter det överallt  :-[ hehe  ;D

flax

• Halland
« Svar #447 skrivet: 16 okt-11 kl 20:16 »
Vet inte om detta inlägg skall ligga här eller under allmänna ankledsentråden...men nu ligger Agnes(myskhona) och ruvar, och jag har inte hjärta att ta äggen ifrån henne....

Alldeles nyss flyttade mitt överskott till travelerhorses...suck...here we go again...
Jag får väl bygga ut ankhuset istället. ;D
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #448 skrivet: 16 okt-11 kl 20:47 »
Ja det är det som är problemet med oss, det finns för mycket utrymme och har man en kan man lika gärna ha en till. Har man 10 kan man lika gärna ha fem till osv 8)
Det är så kul att se alla djuren leva flockliv och se hur de fungerar socialt med varandra. Det var samma sak med hästarna, men 17 hästar tar mera plats än 17 ankor  :-[  o:)
www.dissolve.blogg.se

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #449 skrivet: 17 okt-11 kl 13:01 »
Vet inte om detta inlägg skall ligga här eller under allmänna ankledsentråden...men nu ligger Agnes(myskhona) och ruvar, och jag har inte hjärta att ta äggen ifrån henne....

Alldeles nyss flyttade mitt överskott till travelerhorses...suck...here we go again...
Jag får väl bygga ut ankhuset istället. ;D
Du kommer ångra dig om du inte tar äggen nu!!! Att ha små ällingar och växande ungankor över vintern är inte att rekommendera. Been there done that :-\  Man inser inte hur mycket vä'xande myskisar äter förrän man ska fodra dem vintertid när det inte finns något i naturen. När dom både behöver mat för tillväxt och att hålla värmen  är dom fullständigt bottenlösa  :o :o :o

Här är det numera 100% kläckförbud på ankor från och med midsommar till  april månad året efter.
Alla överskottsankor ska vara stora nog att slaktas och hamna i frysen innan det blir höstruskigt och slafsigt...
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #450 skrivet: 17 okt-11 kl 13:15 »
Hahaha  ;D Ni har ju MASSA ankor, och ändå tycker jag ni söker efter det överallt  :-[ hehe  ;D
Man kan aldrig få för mkt ankor! ;D
Nja det enda jag söker nu är knölgåstjej ,, kanske dom andra i familjen vill ha tag på nån till men jag e nöjd.
Min myskhona Lucia ligger på 12ägg som ska kläckas på söndag  ;D
Ska bli såå kul med ällingar  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Stålarm

• Västergötland
« Svar #451 skrivet: 17 okt-11 kl 16:06 »
Man kan aldrig få för mkt ankor! ;D

Det var dagens sanning  :)
Besättning av svenska Gul ankor.(genbank)

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #452 skrivet: 17 okt-11 kl 16:32 »
Indeed. Idag har de delat upp sig i grupper och tre st sover i lövhögarna bredvid husingången. Sååå söta  :-*
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #453 skrivet: 17 okt-11 kl 18:23 »
Problemet är ju att dom är sååå söta!
Om det bara kläcks pojkar då har jag stora problem , jag kan ju knappast sälja 12 pojkar mitt i vintern o hur kan man slakta dessa sötisar *Suck*
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #454 skrivet: 25 okt-11 kl 20:14 »
Jippi! Tack klackarna! ;D Hittade två ankägg i redet idag. Amelia o Burran antagligen (ungdomarna lär ej börja förrän nästa år). ;D Kylskåpet har gapat äggtomt jättelänge nu (hönorna har inte värpt sedan September säkert o även vaktlarna har slutat nu) så detta behövdes verkligen. ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #455 skrivet: 25 okt-11 kl 21:10 »
Har två nya tillskott i form av två näpna löpankshonor. Jag fick möjlighet att köpa alla så jag lär nog inte kunna hålla mig i skinnet. Plats och käk finns det ju, för att inte tala om hjärterum  :-*
www.dissolve.blogg.se

Kista

• Gäst
« Svar #456 skrivet: 25 okt-11 kl 21:43 »
Har två nya tillskott i form av två näpna löpankshonor. Jag fick möjlighet att köpa alla så jag lär nog inte kunna hålla mig i skinnet. Plats och käk finns det ju, för att inte tala om hjärterum  :-*
Sålde ni inte några nydligen?  ::)  ;D  :-[

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #457 skrivet: 25 okt-11 kl 21:53 »
Snarare omplacerade. Ett syskonpar uppe i Dalarna fick inte tag på hona till hanen då hade så de kom och hämtade sammanlagt två, sen har jag pillat lite med hur gruppen som ska avlas på ska se ut :)
www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #458 skrivet: 29 okt-11 kl 18:56 »
Så var man med en löpanka - Herr Flaggstång eller "Flaggis" som vi också kallar honom. Han skulle egentligen legat i frysen nu tillsammans med två blåanksdrakar ... Men ... Jag var för blödig.  :-[ Gick bara inte och ha ihjäl den där roliga vandrande flaggstången som när man tog upp honom tittade på en rakt i ögonen med stora, blanka pärleögon och skickade ut en pirrande ångestfylld känsla i bröstet på mig.  :-[

Jag som hade LOVAT mig själv och ABSOLUT INTE ha någon mer anka!!  :-[

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #459 skrivet: 29 okt-11 kl 19:33 »
Så var man med en löpanka - Herr Flaggstång eller "Flaggis" som vi också kallar honom. Han skulle egentligen legat i frysen nu tillsammans med två blåanksdrakar ... Men ... Jag var för blödig.  :-[ Gick bara inte och ha ihjäl den där roliga vandrande flaggstången som när man tog upp honom tittade på en rakt i ögonen med stora, blanka pärleögon och skickade ut en pirrande ångestfylld känsla i bröstet på mig.  :-[

Jag som hade LOVAT mig själv och ABSOLUT INTE ha någon mer anka!!  :-[
Vilken färg?  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

680 gäster, 2 användare
Be, Frennie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser