..............Ha-på (norskt pålägg, fullkomligt vidrigt
)
Jag gillar det norska
Ha-På, mums!
Det konstigaste jag ätit... Vet inte riktigt.
Det jag kommer på just nu är rå svensk husfluga. Väldigt beskt och skitäckligt!!
Annorlunda mat...

Det jag äter är ofta lite udda (tycker andra, inte jag..) men det är inget jag direkt tänker på nu när jag bor själv.
Just i detta nu så äter jag rosa potatisar (Cherrie) som var gamla och jättebilliga i lokala lilla affären här i närheten, 5 spänn per påse.
Slänger in dom i en plastpåse i micron, låter den stå på full effekt tills det pyser, det tar nån minut eller 2. Sen öppnar jag micron och kastar in en handduk som isolering (avstängd micro) och väntar nån kvart.
Sen ut med dom, skär i skivor och doppar dom sen i nån jättego sås/linsgryta eller liknande, som jag har fått av
Nina W och äter det så.
Till det dricker jag NU 2 burkar med dö-gammal öl som jag värmt i en kastrull. Jättegott!
Är blaskig äcklig mes-starköl som heter Falcon nånting som en vän lämnat här för länge sen, men blir betydligt goare om man värmer den

Mer OT: Det är en helt onödig energiåtgång att koka potatis om det handlar om att en eller 2 personer ska käka, bara släng in det i micron i en icke tillsluten lite ihoprullad plastpåse och sätt igång den nån minut eller två tills den pyst lite. Handduken/trasan/tröjan eller vad som nu råkar finnas intill i närheten som man då slänger in isolerar så att värmen stannar kvar och potatisen blir färdig efter nån kvart om de är små