Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tröja  (läst 2649 gånger)

Ostschnitzeln

• Uppland
Tröja
« skrivet: 14 jan-10 kl 21:55 »
Tänkte jag skulle sticka en tröja.
En sån grå med ett taggit tvåfärgat vittgrått mönster över axlarna. Islandströja?
Och jag hittar mönster efter mönster, men inget vackert nog.
Någon som vet vad jag menar för tröja? Någon som har Det Perfekta mönstret?

renee d

SV: Tröja
« Svar #1 skrivet: 15 jan-10 kl 10:11 »
google drops design- finnes også på Svenska

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #2 skrivet: 15 jan-10 kl 14:00 »
Den här tycker jag är fin.

Ska finnas i Istex's mönsterbok 12.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 jan-10 kl 14:07 »
Den här tycker jag är fin.

Ska finnas i Istex's mönsterbok 12.

Jag tycker att även den mest bredaxlade lyckas få sluttande axlar i den där modellen.. och särskilt när mönstret också förstärker det runda. Så jag letar mönster till en sån, men ändå inte. Vete sjutton när jag ska hitta det. Kanske måste jag göra ett hittepå.

Ostschnitzeln

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 17 jan-10 kl 22:44 »
Den var fin, fast inte sådär taggig som jag tycker om.

Jag börjar också fundera på hittepå. Måste läsa några mönster till bara och se vad som är smart.

Skytten

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 17 jan-10 kl 23:32 »
Googlar man på "fair isle knitting patterns" ," fair isle knitting", "fair isle"  torde man få tusentals förslag.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Melica

« Svar #6 skrivet: 18 jan-10 kl 01:06 »
Fast varför gå över ån efter vatten  :D

Sök på Bohusstickning eller Bohus stickning istället. Då kan du tex. hitta den här http://www.flickr.com/photos/unionpearl/3297745586/#.

På ravelry finns en del bilder http://www.ravelry.com/patterns/search?craft=knitting&page=1&query=bohus&sort=&view=
Är på jakt efter dvärghöns som lägger färgade ägg. Gröna, mörkbruna eller prickiga. Köper gärna avelsägg. Är även intresserad av blandraser.

hippyhoppan

« Svar #7 skrivet: 10 mar-10 kl 22:26 »
Letar också efter ett sånt mönster.  Eller inte själva mönstret egentligen,  utan hur jag ska tänka med ihoptagning över axlarna så att tröjan blir lagom stor.  Har nån ett tips?

norris

• Norrbotten
    • Sirpa & Hantverket
« Svar #8 skrivet: 11 mar-10 kl 01:09 »
Lotta: Tröjan är jättefin! Var finns beskrivningen att få på svenska?  :)

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 11 mar-10 kl 08:57 »
Lotta: Tröjan är jättefin! Var finns beskrivningen att få på svenska?  :)

Jag vet inte? Det var inte jag som 'kom med den'.. jag bara citerade den som gjorde det.
Så det är Gruff du ska prata med. :)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #10 skrivet: 11 mar-10 kl 13:41 »
Letar också efter ett sånt mönster.  Eller inte själva mönstret egentligen,  utan hur jag ska tänka med ihoptagning över axlarna så att tröjan blir lagom stor.  Har nån ett tips?
Sticka från halsringningen och nedåt i stället så löser du det lättare. Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser