Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  garden cottage diaries  (läst 1701 gånger)

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
garden cottage diaries
« skrivet: 12 jan-10 kl 12:49 »
Skriven av Fiona J. Huston, och finns även ett klipp om henne på youtube.

Vill ha!!!!!

Beskrivning:Presents the story of the author's year re-creating the lifestyle of her 1790s ancestor in a basic one-roomed cottage, eating home-grown produce and surviving on her own resources - making household items herself and dressing in period clothing. This illustrated title includes gardening info, menus, recipes and nature notes.
Live simply......so that others may simply live.

hildegard

• Östergötland
SV: garden cottage diaries
« Svar #1 skrivet: 09 feb-10 kl 10:50 »
Jättebra bok som kan rekommenderas.
Se  http://www.bokus.com/b/1887354662.html

Nu finns den på tyska också.

kattenihatten

• omina mea mecum porto
    • Norrbotten
SV: garden cottage diaries
« Svar #2 skrivet: 23 feb-10 kl 08:21 »
jag håller på att läsa den nu, och jag kan verkligen rekommendera den. Ett tänkvärt och spännade experiment , fyllt av historska fakta, recept, klädmönster, trädgårds odling, och anekdoter från hönsgården. Men hela tiden med ett öga på vår samtid, för att tala och och spegla det som har varit, är och kan komma i framtiden.
Live simply......so that others may simply live.

Dela detta:

* Inloggade just nu

612 gäster, 6 användare
torbjorn, Karlsdotter, pow, peterm, nordictinkerer, Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser