Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  BM 320  (läst 6335 gånger)

Broberg

• Gäst
BM 320
« skrivet: 11 jan-10 kl 21:24 »
Tänkte höra här om erfarenheter av Volvo BM 320. Har snart fri tillgång till att låna en sådan. Kunde kanske ha nytta av den både privat och i arbetet.
Håller på med lite allehanda naturvårds- skogs- och trädgårdsjobb.

Är det lönt att skaffa någon liten lastare till den?
Hur tar den sig fram i terräng?
Är det något att koppla en liten skogsvagn efter?

Mvh

clarro

• Västergötland
SV: BM 320
« Svar #1 skrivet: 11 jan-10 kl 21:39 »
är ingen höjdartraktor i skogen..bara så du du vet..hyfsad markfrigång iofs..inget segdrag i bm320 jämfört m boxer350..och fan vet om jag inte hellre tar en gammal victor till skogen än en 320buster..men ännars är det inga konstigheter..driftsäker å så..är väl första volvo bm med "köpt" motor dvs perkinsmotor samma som typ mf 65..
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 11 jan-10 kl 21:51 »
Min sambo sufflerar lite...  8)

Lastare kostar mer än det smakar tydligen, men själva traktorn är ju rätt smidig och "vig" i skogen iom att den är så pass liten. Funkar bra att dra fram små timmerlass osv med. Den har inte heller nån hydraulkran.

Men jag gillar i alla fall min Buster!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 jan-10 kl 21:53 »
ja bakaxsen var vällingen höjdare på romm tror det varsamma som terrier  mvh

esten

• -
« Svar #4 skrivet: 11 jan-10 kl 22:17 »
Victorn är väl den som var bäst av dessa två små traktorer .

Man använder ju inte styrningen så mycket utan istället använder man styrbromsarna , då undviker man många otrevliga slag från ratten .

Men får man tag på en halvbandare så är de super .
Jag sålde min 470 Bison till en kille som enbart skulle ha den i skogen , han var helnöjd .

clarro

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 11 jan-10 kl 22:22 »
nä..köpa en lastare till en 45 år gammal volvo bm..är inte att rekomendera då deras svaghet är just framvagnen..
skogsmänniska,gårdfarihandlare och livsnjutare!

Broberg

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 11 jan-10 kl 22:47 »
Nej, antagligen inget att lägga några pengar på då, men man måste ju kolla eftersom den var till låns gratis, he he.
Skulle dock bara användas till lite småpul, vid tillfällen då det inte är lönt att leja in andra.

Hälsningar

Dela detta:

* Inloggade just nu

1120 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser