Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kinesiska Foton Traktorer  (läst 41458 gånger)

Blekinge

  • Inlägg: 186
  • Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
SV: Kinesiska Foton Traktorer
« Svar #40 skrivet: 07 jan-12 kl 17:08 »
dét verkar vara väldigt bra service från deras sida

Tacitus

  • Inlägg: 726
    • Ångermanland
SV: Kinesiska Foton Traktorer
« Svar #41 skrivet: 08 jan-12 kl 04:25 »
12 månader och 170 timmar utan fel är avsevärt mycket bättre än den sprillans nya New Holland som köptes in till förra jobbet.

Efter ca 5 timmar brann torkarmotorn till vindrutetorkarna sönder, efter en 60 timmar hade vi problem med luftbubblor i hydraul/växellådsolja pga defekt infästning på filterhållare, efter sådär 80 timmar gick kopplingen sönder...   och den kostade dubbelt så mycket som en Kellfritraktor  :-X

Skulle kunna räkna upp ännu fler fel som inträffade bara under första 12 månaderna... ska det jävlas så kan det åtmnstone få vara billigt i inköp.

Jo, förresten - switchen till 3:e funktion gick sönder åtskilliga gånger men vi iddes vid det laget inte ens tala med traktorfirman utan det mesta kunde ordnas med en lödkolv  :-X
« Senast ändrad: 08 jan-12 kl 04:28 av Tacitus »

Blekinge

  • Inlägg: 186
  • Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
SV: Kinesiska Foton Traktorer
« Svar #42 skrivet: 08 jan-12 kl 09:06 »
Då kanske du kan rekomendera att köpa en Kina traktor till ett mindre lantbruk

Fritjoff

  • Inlägg: 368
SV: Kinesiska Foton Traktorer
« Svar #43 skrivet: 21 jan-13 kl 23:34 »
Ja nu har det gått ett år till så jag tänkte uppdatera er lite. Jag fick köpa ett fint snöblad från Kellfri för halva priset(modellen med hydralisk blad-svängning) som plåster på såren med traktor nr 1. Mycket roligare att röja snö med blad än med skopa :)

Nu står tim-mätaren på 350 timmar, och den har använts för en satans massa snö-knuffande. Har även lastat och kört hem 200 balar ensilage, pressat 1500 småbalar hö, lastat och spridit ut gigantiska mängder dynga och lastat en massa ved.

Inga problem att starta den i kylan, mestadels är jag snäll och kommer ihåg att koppla in motorvärmaren på den.

Roligt det där med 3:e funktions-knappen på NH.. Den bytte jag 3 gånger på min, tills jag gav upp och satte en gammaldags vipp-brytare på sidan av joysticken istället :)

Det enda haveri under året var att en svets-fog på front-lastaren gick(den översta armen, närmast hytten).. Jag var lite pantad och skulle "skaka" av snön på en ensilage bal. Just den balen var extremt tung, och hela traktorn gungade till när jag tiltade neråt snabbt, och då gick armen loss. Men lokala smeden svetsade ihop det och inget blev snett av smällen.

Interiör-detaljerna är fortfarande skräp... Dörrhandtag och plastknoppar här och var vibrerar loss. Skruvarna dom använder är rena skräpet, så i takt med att dom vibrerar ut så ersätts dom med lite bättre fäst-komponenter :)

Överlag är jag fortfarande väldigt nöjd med den. Om jag hade varit nöjdare med en begagnad Europe i samma prisklass vet jag inte.

Letade igenom lite bilder från året på traktorn, men jag sitter ju alltid i den, och frugan tycker inte den är värd att fotografera :)

Larsarve

  • Inlägg: 1
    • Gotland
SV: Kinesiska Foton Traktorer
« Svar #44 skrivet: 28 jan-16 kl 18:53 »
Hej

lite vilsen för jag tänkte köpa en begagnad Foton 2011  504 med lastare.

undrar hur det gått med din de senaste åren - har du den kvar och vad har hänt??


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser