Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  TV-program Hästmannen, nu på 2an  (läst 2550 gånger)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
TV-program Hästmannen, nu på 2an
« skrivet: 10 jan-10 kl 21:17 »
Hästmannen

Stig-Anders lever livet enligt nedärvda traditioner på familjegården i Råskog i djupaste Småland. Så kommer stormen, som över en natt förändrar Stig-Anders stilla liv till ett drama på liv och död. En av Sveriges främsta naturfotografer, Peter Gerdehag, och redigeraren Tell Johansson skildrar i mötet med "hästmannen" Stig-Anders, ett märkligt och unikt livsöde.

Från 2007. Även i SVT1 11/1, SVT24 13/1 och SVT2 7/2

Textat sid. 299
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

patrick.

• Gäst
SV: TV-program Hästmannen, nu på 2an
« Svar #1 skrivet: 10 jan-10 kl 23:16 »
mycket bra dokumentär  :)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #2 skrivet: 11 jan-10 kl 22:57 »
,,,,och jag blir lika "irriterad" varje gång jag ser tokfan  :-X  med paraplyet.

patrick.

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 11 jan-10 kl 23:16 »

Lainde

• -

februaribarn

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 jan-10 kl 04:25 »
Lyckades se lite av den på jobbet igår... "vill kossan va så snäller att resa på sig lite" eller hur han uttrycker det... åh, bara älskar det :) har dokumentären på dvd och kan se när jag vill :)

Lainde

• -
« Svar #6 skrivet: 12 jan-10 kl 23:54 »
Glädjen över det upphittade "Stångköpplet, köpt på Ulrica marknad", är "oslagbart".  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

450 gäster, 1 användare
Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser