Jag har lite övervintringsväxter i ett litet bubbeltält med värmefläkt (som jag håller på minst 1 grad) under vintern. Tidig vår brukar jag förkultivera romansallat, den står där nu i det bubblade. Från början/mitten av februari ökar jag värmen till minst 10 grader, såvida inte vinterkylan är värre än -5 grader på natten, och då sätter jag ut sådderna som grott inne. Det brukar vara några tomater, purjolök, kronärtskocka och paprika. I slutet av februari sår jag aubergine, kålrabbi, kål, melon och sommarblommor direkt ute i det bubblade. Sedan fortsätter det med mer förkultivering efter hand: solrosor, mer tomater, squash, sallat, sockerärter, brytbönor och gurka.
Under sommaren har jag tomater, gurka, paprika, melon, chili och aubergine i växthuset. Jag odlar i hinkar, för då kan jag bära ut en planta som ev. får någon ohyra. Alla förkultiverade plantor planteras ut i landet så snart det blir varmt ute. En del skyddas med odlingsväv i början.
Jag fattar inte hur jag klarade mig utan växthuset tidigare! Jag har bara haft det i 2 år, men det är det bästa jag har i dag!
Lycka till med ert växthus!

Ni kommer att älska det!