Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som har en uppfödarlista på Åsbo  (läst 941 gånger)

saraviktoriad

• Södermanland
Någon som har en uppfödarlista på Åsbo
« skrivet: 07 jan-10 kl 16:42 »
Har försökt att få tag i en genbanks uppfödarlista för Åsbo via kackel men inte lyckats (beror säkert på jul nyår och trettondags ledigt). Om det är någon som sitter med en sådan lista får ni gärna maila den till mig. Främst intresserad av Stockholm (Södertörn området).
Klart det går att leva och bo som på landet, samtidigt som man bor i Sveriges huvudstad. Eller ja, snarare strax utanför så att barnen, katterna och åsbohönsen kan strutta runt fritt i trädgården samtidigt som jag förvandlar den till drömmarnas trädgård!

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
SV: Någon som har en uppfödarlista på Åsbo
« Svar #1 skrivet: 07 jan-10 kl 16:57 »
Kolla med genbanksansvarig för åsbohöns på kackel.se
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

Ronny

• Skåne
SV: Någon som har en uppfödarlista på Åsbo
« Svar #2 skrivet: 07 jan-10 kl 17:52 »
Om du inte får tag på genbanksansvarig för åsbo och du har så bråttom, så gå in på www.kackel.se och kontakta mig, så ska jag hjälpa dig. Det är viktigt att du får djur från en genbanksbesättning med lämplig härstamning, om det är nytt "blod" du tänker på. Vi upprätthåller ett genbanksregister över samtliga genbanksbesättningar i landet med fullständig härstamning och kan ge dig råd varifrån du lämpligen skall ta in nytt "blod". Det är inte säkert att närmsta genbanksbesättning alltid är det bästa alternativet. Därför är det aldrig fel att först rådgöra med genbanksansvarig innan man köper djur, om man är eller vill vara med i genbanken.

Ronny
« Senast ändrad: 07 jan-10 kl 18:07 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser