Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  syrning  (läst 1110 gånger)

cirre

syrning
« skrivet: 03 jan-10 kl 11:00 »
Jag har gjort två syrninga, en surkål och en med rödbetor.
De smakar bra men är lite stickiga, bubbliga i smaken, det är nästan som om det är kolsyra i, kan det ha blivit nån feljäsning?

hermi

SV: syrning
« Svar #1 skrivet: 03 jan-10 kl 11:30 »
Jag har gjort två syrninga, en surkål och en med rödbetor.
De smakar bra men är lite stickiga, bubbliga i smaken, det är nästan som om det är kolsyra i, kan det ha blivit nån feljäsning?

det är viktigt med salt 2% och den skulle stå melan 4_10 grader i ca 7 vekor
det är viktigt med vikt det får ej komma luft att inlegning.    mhv. hermi
morgen ist wieder ein tag

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: syrning
« Svar #2 skrivet: 03 jan-10 kl 11:51 »
Jag tror att de inte syrats färdigt, du får ställa burkarna svalt i några veckor till och prova dig fram till när de är färdiga. Det tar ganska lång tid för produkten att "mogna".
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

621 gäster, 1 användare
AlexH

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser