Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativ till toapapper!  (läst 46997 gånger)

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Alternativ till toapapper!
« Svar #60 skrivet: 04 okt-10 kl 20:20 »
Det här är helt klart den roligaste tråden jag läst på alternativ.nu  ;D ;D ;D

måste erkänna att jag själv har lite nr1 problem ibland på vintern när vår separett fryser... nr2 fungerar tack och lov, men 1:an får man ofta springa till skogs för... lagom kul i - 30 grader och meterdjup snö  :P
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

pålle

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 04 okt-10 kl 20:24 »
Det här är helt klart den roligaste tråden jag läst på alternativ.nu  ;D ;D ;D

måste erkänna att jag själv har lite nr1 problem ibland på vintern när vår separett fryser... nr2 fungerar tack och lov, men 1:an får man ofta springa till skogs för... lagom kul i - 30 grader och meterdjup snö  :P
du blir i alla fall inte sittandes och läser tidningen :D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #62 skrivet: 04 okt-10 kl 20:25 »
en tanke:svårt är att leva svårt är att dö...svårt är att skita i meterdjup snö....
Fjäderfän och kaniner

Neiklot

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 04 okt-10 kl 20:26 »
det som jag tycker är trixigt är när man inte har nånting å sitta på utan bara kavlar ner byxerna och sätter sig på huk, är ju lätt hänt att det kommer kiss åbajs ner i kalsongen/byxan i bland så tar ja tag i en trädstam med ena handen å på så sätt "lutar" mig bakåt så jag undviker en "olycka" ner i byxorna.

Sitt på huk, utan stöd av träd eller dylikt.
Behövs det kan man ju hålla undan byxorna från farozonen.

Whippet

• Norrbotten
« Svar #64 skrivet: 04 okt-10 kl 20:48 »
du blir i alla fall inte sittandes och läser tidningen :D

Nej, du... här gör man det man ska och går hem ;)  ;D

en tanke:svårt är att leva svårt är att dö...svårt är att skita i meterdjup snö....

He he he... Man får liksom trampa upp ett 'hål' i snön... så gör stövaren också  :P

Ändringen följer här:
För att återgå till ämnet så tror jag att jag kommer skippa toa papper och köra med tvättlappar i frotté(gamla handdukar) när jag har en tvättmaskin här hemma... känns inte ok att fara till mamma/tvättstuga 8 mil bort med kissiga tvättlappar  :-X samma orsak till att jag får stå ut med engångsblöjor till lillpojken :-\
« Senast ändrad: 04 okt-10 kl 20:52 av Whippet »
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #65 skrivet: 04 okt-10 kl 20:49 »
hahaha, den här tråden är bara så härlig  ;D

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
« Svar #66 skrivet: 04 okt-10 kl 22:14 »
Ja tänk vad lite kiss o bajs kan göra, ;D fniss fniss :D
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

LottaLuvin

• Gäst
« Svar #67 skrivet: 05 okt-10 kl 00:58 »
Jag jobbar i fält hela dagarna och ibland tar medhavda papper slut. Kan säga att om man är tjej och har gjort nr1 så är mossa bara ett acceptabelt alt om det är mitt i sommaren och väldigt torrt. Annars blir man liksom aldrig torrare utan blötare. Sen är det inte att rekommendera att ta mossan från granrika trakter, för barr är bra på att gömma sig. Aj.

Men behöver man bli torrare? Jag är nog nöjd med lite blött, så länge det är vatten och inte urin. Sen fixar ju kroppsvärmen upptorkningen.  :D

Whippet

• Norrbotten
« Svar #68 skrivet: 05 okt-10 kl 07:04 »
Jag jobbar i fält hela dagarna och ibland tar medhavda papper slut. Kan säga att om man är tjej och har gjort nr1 så är mossa bara ett acceptabelt alt om det är mitt i sommaren och väldigt torrt. Annars blir man liksom aldrig torrare utan blötare. Sen är det inte att rekommendera att ta mossan från granrika trakter, för barr är bra på att gömma sig. Aj.

Det ideala att torka sig med är nog faktiskt fuktig mossa och inte blöt eller torr sådan  ;D
Det är inte kul att bli mycket blöt av vatten där nere, men heller inte att bli riven och båsig av torr mossa  :-X Det är nog bara marginellt mysigare än tall och granbarr...

:-* /Anette

Paradisgården

• Västergötland
« Svar #69 skrivet: 05 okt-10 kl 22:31 »
Roligt att min tråd blev så uppskattad, hehe  ;D
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

sarbe453

• Östergötland
« Svar #70 skrivet: 08 okt-10 kl 21:14 »
Ja, jag har skrattat så tårarna rinner  ;D

har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

Jullan

• Småland
    • Sevedstorp Rådgivning
« Svar #71 skrivet: 09 okt-10 kl 20:36 »
Men behöver man bli torrare? Jag är nog nöjd med lite blött, så länge det är vatten och inte urin. Sen fixar ju kroppsvärmen upptorkningen.  :D

Japp. Jag tycker det blir lite väl kallt om "snippan" annars. Är dessutom lite nojig för UVI, men det kanske bara är en myt?

Misse

• nr 9424
« Svar #72 skrivet: 09 okt-10 kl 21:09 »
det som jag tycker är trixigt är när man inte har nånting å sitta på utan bara kavlar ner byxerna och sätter sig på huk, är ju lätt hänt att det kommer kiss åbajs ner i kalsongen/byxan i bland så tar ja tag i en trädstam med ena handen å på så sätt "lutar" mig bakåt så jag undviker en "olycka" ner i byxorna.
Är ju inget problem precis när Man (jag) springer omkring naken ;D
En stor del av det ljusa halvåret i år har jag gått omkring/jobbat i en såndär lååång tshirt som fruntimmer brukar sova i ;D

SkitHärlig frihetskänsla att bara kuta omkring i den, skita å pissa när man tycker det behövs typ ;D Fast inte där man går...
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

TW

• Finland
« Svar #73 skrivet: 10 okt-10 kl 08:16 »
Jag håller fortfarande på träspån. Man täljer långa tunna knivformade spånor av torrt trä och skrapar rent. Mossa duger också.

På ett bygge en gång försökte en sjukligt gnidig arbetsgivare förbjuda skitande på arbetstid. Det fanns alltså inget dass eller ens något ämbar på bygget. Då förklarade jag att jag kommer att spika fast en stång vid husknuten ut mot gatan och börja skita där. Så att högen blir lätt tillgänglig då den skall att lastas på och köras bort ;D
Innom ett dygn fick jag både ett ämbar och några rullar papper. Annars hade jag verkställt hotet 8)

Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #74 skrivet: 10 okt-10 kl 22:11 »
Jag håller fortfarande på träspån. Man täljer långa tunna knivformade spånor av torrt trä och skrapar rent. Mossa duger också.

På ett bygge en gång försökte en sjukligt gnidig arbetsgivare förbjuda skitande på arbetstid. Det fanns alltså inget dass eller ens något ämbar på bygget. Då förklarade jag att jag kommer att spika fast en stång vid husknuten ut mot gatan och börja skita där. Så att högen blir lätt tillgänglig då den skall att lastas på och köras bort ;D
Innom ett dygn fick jag både ett ämbar och några rullar papper. Annars hade jag verkställt hotet 8)
tälj en buttplugg i trä så håller du tätt ;D  skiter gör man alltid på arbetstid för då får man betalt för utgifterna..
Fjäderfän och kaniner

Eva-Lisa

• Älskar att drömma
    • Småland
« Svar #75 skrivet: 23 okt-10 kl 17:20 »
Jag såg på barnprogram, det var något där de åker tillbaks i tiden och får se hur det var förr - kommer inte ihåg vad det hette.
Då visade de att de använde någon typ av lång täljd, slät träpinne/slevakig att torka rent efter de skitit + att de gärna gick flera på dass samtidigt (det fenomenet ser man fortfarande på klubben inne på damtoan)

esten

• -
« Svar #76 skrivet: 23 okt-10 kl 18:11 »
Jag var med en klasskompis och hälsade på dennes mormor utanför Ramsele .

Då berättade mormodern om hur det var som barn tex att flickorna gick på dass tillsammans innan de skulle till skolan . Och hur pojkarna i klassen/skolan samlades under dasset , och petade flickorna i ........censur , med långa stickor /käppar.

Broberg

• Gäst
« Svar #77 skrivet: 23 okt-10 kl 18:52 »
Jag var med en klasskompis och hälsade på dennes mormor utanför Ramsele .

Då berättade mormodern om hur det var som barn tex att flickorna gick på dass tillsammans innan de skulle till skolan . Och hur pojkarna i klassen/skolan samlades under dasset , och petade flickorna i ........censur , med långa stickor /käppar.

Aj..

Tapio

• Västergötland
« Svar #78 skrivet: 24 okt-10 kl 12:57 »
Jag såg på barnprogram, det var något där de åker tillbaks i tiden och får se hur det var förr - kommer inte ihåg vad det hette.
Då visade de att de använde någon typ av lång täljd, slät träpinne/slevakig att torka rent efter de skitit + att de gärna gick flera på dass samtidigt (det fenomenet ser man fortfarande på klubben inne på damtoan)

Halaj!

http://putterazzi.blogspot.com/2008_02_01_archive.html

//T

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #79 skrivet: 24 okt-10 kl 13:20 »
Är ju inget problem precis när Man (jag) springer omkring naken ;D
En stor del av det ljusa halvåret i år har jag gått omkring/jobbat i en såndär lååång tshirt som fruntimmer brukar sova i ;D

SkitHärlig frihetskänsla att bara kuta omkring i den, skita å pissa när man tycker det behövs typ ;D Fast inte där man går...
Irakiska herdar kor med samma stil. Fast de gor sitt dar de gar. :o....valdigt lite hammningar dar....bara huka och bygga hog.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Dela detta:

* Inloggade just nu

673 gäster, 3 användare
Tiiril, ärt, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser