Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höns i turkiet...  (läst 2653 gånger)

Fredrikslund

• Södermanland
höns i turkiet...
« skrivet: 27 dec-09 kl 14:22 »
har tagit lite kort på några höns jag tycker jag känner igen. har sett några flera raser runt hörnet jag ska ta kort på. så dyker väl upp i denna tråd  ::)

men vad kan detta möjligen vara? tyckte det såg ut som någon ko-shamo liknande (någon strids ras är det nog, kanske turkisk. lite logiskt sådär ;D) och antwerpen. men kammen ser inte ut att vara rätt. kanske inte heller färgen? de springer ju runt hej vilt så blir säkert inte så mycket rent  :P är inte så duktig på någon utav raserna  ;D ;)

« Senast ändrad: 27 dec-09 kl 14:25 av Fredrikslund »

Anna Ho

• Östergötland
SV: höns i turkiet...
« Svar #1 skrivet: 27 dec-09 kl 14:33 »
Snygga är de iaf !!  ;D
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

esten

• -
« Svar #2 skrivet: 27 dec-09 kl 14:36 »
Fina kort !
Vad grova ben de första hönsen hade ! De var ju lätta i kroppen och hade små fötter .

trallallaa

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 dec-09 kl 15:39 »
Ser ut som turkiska stridshönor...snyggt med svart hals och stjärtfjädrar  :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 27 dec-09 kl 16:03 »
Stridshönsen ser ut som turkliska stridshönor. De andra är inte antwerpen utan benbefjädrade dvärghöns (sabelpoot) med skägg - "Belgian d'Uccle Bantams"
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Datic

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 27 dec-09 kl 16:11 »
SNYGGA var dem! ;O

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 27 dec-09 kl 16:57 »
Stridshönsen ser ut som turkliska stridshönor. De andra är inte antwerpen utan benbefjädrade dvärghöns (sabelpoot) med skägg - "Belgian d'Uccle Bantams"

jo, förstod det nu när jag satt och kolla på bilderna i datorn. den vetefärgad hönan är den enda färgen jag har sett på dom i verkligheten. dom springer ju runt så mycket så man hinner knappt se dom  :P då är dom alltså rena ;D har bara sett sabelpoot prickiga och utan skägg. men kul, kanske ska åka tillbaka och ta dom hem  ::)  Men visst var dom fina ;D tog kort på pärlhöns och några gäss också. våran kompis trodde att pärlhönsen var en ovanlig kalkonras. haha!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 02 jan-10 kl 18:58 »
Är det bara jag som tyckte dom såg elaka ut??? ::)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

trallallaa

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 02 jan-10 kl 21:22 »
Citera
Är det bara jag som tyckte dom såg elaka ut???
Det är nog som med Brahmor, de ser arga ut, men de är sååå snälla, lite hariga,men snälla  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

823 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser