Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djur i hop.  (läst 1280 gånger)

Helene

Djur i hop.
« skrivet: 14 mar-06 kl 18:46 »
Hej alla glada. Har problem med många hagar till många olika sorters djur. Undrar därför vilka djur som kan gå ihop, med tanke på sämja, smittrisk o parningsrisk. Har Nöt, häst, gris, får, getter, kaniner, höns, kalkoner. Hanar o honor av allt. Skulle vilja ha få stora hagar med flera sorter ihop. Även inne i stallet. När måste hanar tas ifrån resp hona vid dräktighet, o måste man det?
Undrande i Östergötland

Potatisblomma

• Södermanland
Re:Djur i hop.
« Svar #1 skrivet: 22 mar-06 kl 23:12 »
Ja, det var en salig blandning  ;D

Syrran jobbar på ett hönseri där de dagtid släpper ut hönsen i samma hagar som kor och hästar, så de djuren funkar ihop iaf.

Kaniner och hästar kan gå tillsammans, men jag är mer tveksam till höns och kaniner samtidigt...?

För hanar och honor tillsammans, får du nog läsa på om respektive djurart.

Vuxna kaninhanar slåss och kastrerar varandra. Honor går bättre ifall de har gott om utrymme, lite osäkert när de får ungar dock. Alltså om kaniner går i hagar på ett par hektar så går det säkert att ha en hel flock med både hanar och honor tillsammans men då får du också väldigt många kaninungar...

Du får nog bena upp dina frågor lite, så blir det lättare att svara  ;)
Landsflykting i storstan...

Skogstrollet

• Skåne
Re:Djur i hop.
« Svar #2 skrivet: 24 mar-06 kl 17:55 »
Vi har höns och kaniner ihop i en gammal hästbox, hönsen är herre på täppan och kaninerna har "skyddshus"   ;D

/skogstrollet

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser