Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  måla vägg med acrylfärg?  (läst 2022 gånger)

Vintersol

  • Inlägg: 218
  • tanklös och själfull
    • Uppland
    • ~ v a r e l s e ~ vänliga ting...
måla vägg med acrylfärg?
« skrivet: 10 mar-06 kl 21:51 »

jo. jag ska göra en väggmålning i mitt lilla loft.
å jag har acrylfärg som jag annars målar tavlor med.
men nu är frågan, är det en bra färg å använda vid väggmålningar? eller vad passar bäst?

hoppas det finns nån färg expert här. annars måste jag ju faktiskt gå till en affär å fråga. trött på affärer!
:S
jag ska nog bara gå å lägga mig istället.
kram!

Lycklig i det enkla livet i en liten vagn, ny passion är skinnsömnad av gamla skinn, och att bara ligga i sängen å elda. Föredrar tid framför pengar.

KarinLinnea

  • Inlägg: 339
    • Småland
    • Tillökningsbloggen
Re:måla vägg med acrylfärg?
« Svar #1 skrivet: 10 mar-06 kl 22:22 »
Kanske kan ge ett litet svar... Är ingen expert men... :-[
Acrylfärg är ju rätt dyrt, men det vet du ju redan. Du vet ju också hur det ser ut, att det blir blankt och sånt. Men det är antagligen det du vill ha, eller?

Jag tycker: Har du så mycket acrylfärg som du kan avvara för väggmålningar så kan du gott göra det. Du vet hur den funkar, kan blanda den själv och vet vilka penslar och sånt du behöver. Det är bara att köra på tycker jag!

Lycka till, hoppas det blir fint!
Karin
"Vi ärver inte jorden av våra föräldrar. Vi lånar den av våra barn!"
Som förälder och politiker för MP, måste dessa ord leda mig. En möbelsnickare med intresse för hantverk, natur och jakt. Och jag erkänner, jag är tyvärr för lat för 100% självhushållning.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser