Jag är ju inte färdig med min första satts ännu..

men jag kör idag med ungefär
40%ask
40% ahl
10% körsbär (klarbär)
(max)10%en ved
ask och ahl är vedbodstorra men enveden är själv'torkad' från skogen och har legat under tak i en månad samma sak med klarbärsveden, Jag tar motorsågen och skivar upp den och eldar spånet, då enen och körsbäret inte är snustort så hjälper det till att hålla en låg förbränningstakt..
Nu kallröker jag, så kylrören avkondenserar röken, vilket gör att röken är kall och TORR, nu har jag nollkoll på om det 'gör' något om röken är fuktig, men instinktivt så borde det 'påverka'.. min tankegång är som sådan.. -att om du varmröker med 'fuktigt' spån så får du ju fuktig rök.. efter som att jag kallröker med väl tilltaget kylrör så blir min rök avkondenserad så därför kan inte jag rekommendera bu eller bä

men en skvätt körbär och enved så uppfylles näsans alla krav, sedan får vi se hur det smakar.. men jag får hålla mig till julen innan mitt är 'klart', troligen kan det dröja ytterligare någon månad innan mina rådjurslår är färdiga, men frambogarna är förhoppningsvis färdiga då iaf..
ps.. jag kör ju inte med en 'kokplatta' utan jag kör idag med grillbriketter på botten och 15-20Liter spån på det och då brinner de som bäst i +6timmar.. om utetemperaturen är 2+ så har jag max +9 i röklådan DS