Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  göinge getter  (läst 1136 gånger)

fjällbonden

• Dalarna
göinge getter
« skrivet: 30 nov-09 kl 12:33 »
EFTERLYSNING EFTERLYSNING EFTERLYSNING 

Hej på er

Jag undrar över en sak ,om någon vet vad eller hur det är med .sigbritt. holmström (tror jag hon hette)
Hon hittade de sista resterna av  dessa djur

Ni som vet ,skriv en rad så jag vet hur det är med henne , hon köpte en fjällkalv av mig en gång för länge sen .

tack på förhand/ Peter
« Senast ändrad: 30 nov-09 kl 12:44 av fjällbonden »
den som bäddar får ligga

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
SV: göinge getter
« Svar #1 skrivet: 08 dec-09 kl 22:19 »
Vet inget om den gäller samma fjälldjur men jag har hört att hon hade en fjällkviga som knäckte ryggen på en av hennes avelsbockar när hon var brunstig och försökte rida på bocken.
Mig veterligen så har hon fortfarande getter.
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

fjällbonden79

• Dalarna
SV: göinge getter
« Svar #2 skrivet: 23 mar-10 kl 11:23 »
HEJ
Hon har inga djur idag .och det var inte fjällbondens kviga som du antydde om ,den sålde hon efter ett tag eftersom hon blev 3 år innan ho kalvade för första gången ,med väldigt mycket problem efteråt ,tyvärr så slaktades denna fina kviga som härstammade från en fin fjäll linje i södra dalarna ,och jag tror fjällbonden ångrar sig mycket ,men så är´det när oerfarenheten går över till att man kan och vet allt syndromet vissa djurägare har ,jag menar ,att istället för att fråga efter råd hur man kan göra så blir det feltolkningar ,och jag kan bäst själv men så går det som det går tyvärr >:(
sköt dig själv och skit i andra , eller lev livet i morgon kan de va för sent

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser