Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106138 gånger)

anette i bugared

• -
Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #240 skrivet: 20 dec-07 kl 16:17 »
Såna där bilder borde vara förbjudna, ALLDELES FÖR SÖÖÖÖT :-*.

VILL HA!!!
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Gunilla0

• Gäst
« Svar #241 skrivet: 21 dec-07 kl 01:33 »
Shiba !
Jag har en shiba. En omplacering som jag fick när hon var 4 år. Jag har kännt på mig att shiba är min ras och velat ha en sedan jag var tonåring i slutet av 70-talet. Först nu fick jag möjlighet. Jag kommer att älska denna ras för evigt. Jag kan inte leva utan shiba. Det är en mycket ursprunglig spetsras från Japan. Pigga, lättlärda och tillgivna men ändå självständiga. Shiban är ursprungligen en sökande och ställande jakthund men passar även bra som ren sällskapshund. Den har inte avlats på jaktegenskaper på ganska länge. Den behöver som alla levande varelser stimulans. Vi går en lång promenad på 2,5 timmar varje dag och två kortare promenader. I Norge finns det några jägare som använder shiba. I Sverige finns det bara en vad jag vet. Min shiba går att ha lös och kommer på inkallning. Hennes passion är råttjakt. Därför går hon gärna i parkerna i Stockholm. En gång på 30 gånger så smiter hon efter hare dock. En annan gång när hon smet så hittade jag henne alldeles utanför Anticimex kontor där hon var fullt upptagen med att jaga råttor.....apropå arbetshund. Hon kanske sökte jobb ?
Om ni vill läsa mer om shiba så titta in på   www.shibainfo.com.
Gunilla

Gunilla
« Senast ändrad: 21 dec-07 kl 10:35 av Gunilla0 »

Lena A

« Svar #242 skrivet: 25 dec-07 kl 19:56 »
Håller med Anette att sådana bilder borde vara förbjudna här på forumet.  :-*

Är det någon som har erfarenhet av Norsk Lundehund?

Mistah

« Svar #243 skrivet: 26 dec-07 kl 21:18 »
Här polar man med en eurasierhane på åtta månader  :D  En stor trevlig kille som hänger med på allt, älskar sandlådor och tycker kossor är spännande.

Carlsson

• Gäst
« Svar #244 skrivet: 26 dec-07 kl 22:28 »
Här polar man med en eurasierhane på åtta månader  :D  En stor trevlig kille som hänger med på allt, älskar sandlådor och tycker kossor är spännande.

Sandlådor? Vad är det för speciellt med dom?

Eurasier är en vacker hund! Vilken färg har du på din kille?

//Carlsson

kelp

« Svar #245 skrivet: 03 jan-08 kl 18:11 »
Nytillkommen Malle-tjej på 11 veckor!!  :D
Håller för tillfället på att bita min mor i fötterna/ tofflorna  :P

johami

• -
« Svar #246 skrivet: 05 jan-08 kl 12:36 »
En Italiensk stående fågelhund, Spinone, som är 9,5 år gammal trotjänare. Stabil och lugn, men arbetsvillig och uthållig på fält/fjäll.
http://hundar.michaelsson.eu/mysko/images/trav.jpg

En Fransk stående fågelhund, Braque Francais, nyligen importerad från frankrike som första hund av sin ras i Sverige! Ska bli väldigt spännande att se hur det artar sig, i nuläget (efter 3mån som 5månadersvalp) överträffar han alla förväntningar!!! Som Spinonen i lynnet (stabil, lugn och lite aristrokratisk...) men snabbare i stegen, lite lättare och dessutom korthårig så vi (och hunden) slipper trimma pälsen tre ggr/år.

Se mer om våra hundar på http://hundar.michaelsson.eu

Frugan har en Belgisk dvärghund oxå, Petit Brabancon som är knappa halvåret gammal.

charlottaax

• jag har vänner i skogen
    • www.charlotteaberg.com
« Svar #247 skrivet: 12 jan-08 kl 17:36 »
Jag har en blandrashund, mycket vallhund i sig, hon är 8 månader gammal och är ursprungligen en gatuhund från bukarest, Rumänien. Finns fler bilder på min blog!

Mistah

« Svar #248 skrivet: 14 jan-08 kl 16:20 »
Carlsson: De går att gräva i, och han gillar att springa i sand av någon anledning. Så fort vi går förbi en så tittar han lurt på mig och på sandlådan och börjar pipa, får han då ett "varsågod" så drar han iväg som ett streck och sladdar runt som värsta moppeslyngeln i sanden :P Finns det dessutom en boll eller trädgren (ju större desto bättre) så är allt perfekt och livet underbart. Jag har fått många underliga blickar av dvärghundsägarna i området när min vovve kommer galopperande med en gren i munnen som är större än han själv ^-^

Färgen är officiellt "röd med svart mask", fast jag föredrar "viltfärgad på röd botten". Här är i vilket fall en bild på honom från när han var sju månader. På sista tiden har han dock fått mycket mörkare nacke.

« Senast ändrad: 14 jan-08 kl 16:23 av Mistah »

Carlsson

• Gäst
« Svar #249 skrivet: 14 jan-08 kl 16:38 »
Men, aj, så grann!! :-* :-* :-*

Då fattar jag varför sandlådan är poppis!  ;D

Bovanägare

• Gäst
« Svar #250 skrivet: 16 jan-08 kl 18:15 »
Jag har 2 släthårsfoxar och en jämthundstik som tror hon vet bäst. Hon måste ha en smörgås för att gå ut i hundgården annars vägrar hon. Och foxterrierna gör sitt bästa för att mörda dammsugaren och käka kattskit hu vilka snuskiga hundar.

amazon

• Gäst
« Svar #251 skrivet: 17 jan-08 kl 10:49 »
Något år efter att min förra hund dog surfade jag på Blocket efter skidor och råkade :o slinta med tangenterna och skrev hund, då dök Iris upp som omplaceringshund. Jag träffade henne samma dag och blev kär direkt. Nu bor hon hos oss sen tre år.  

Margit

• Gäst
« Svar #252 skrivet: 23 jan-08 kl 20:26 »
Provar med en bild på min jämthundstik Maja  ;D

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
« Svar #253 skrivet: 25 jan-08 kl 16:37 »
Storpudel! För drygt 3 år sedan skulle jag fnyst åt en sådan kommentar! Sedan vi skaffade våran för nästan 3 år sedan kan jag med stolthet säga att jag har en storpudel och att det är en fantastisk ras! Glada, lättlärda, intelligenta ja... listan kan bli hur lång som helst! Har hört ryktet innan, en gång storpudel sedan alltid, och jag kan bara hålla med!

När vi bestämde oss för det var det för att de inte fäller och är stora lättviktare. Vi tyckte egentligen att rasen inte var så snygg men tänkte att man tycker ju ändå att ens egen hund är fin oavsett ras eller utseende. Dessutom frågade vi uppfödaren om det var okey att köpa hos henne trots att vi aldrig skulle ställa ut henne eller klippa någon lejonklippning. Jodå sa uppfödaren, visst är det roligast för henne själv om man ställer ut men det viktigaste var att hunden fick det bra.
Så här är vi med världens underbaraste hund och ras!
Pudel blir det förevigt!
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

johlin

SV: Vad har ni för hundar?
« Svar #254 skrivet: 02 feb-08 kl 22:46 »
Två Riesensnoffsers, 1,5 å 15 år, och en stycken Amerikan staffordshire terrier 10 år, Unghunden ser ni till vänster...
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Naturen

« Svar #255 skrivet: 02 feb-08 kl 23:17 »
I morgon ska jag hämta min nya hund, har haft 9 st under åren som gått och hon blir nr 10. en 8 månader rottis / dobberman, ska bli så härligt att få bli med hund igen, tog bort min  tik en fransk Briarde i höstas då hon blev sjuk och 15 år  :'( . då sa jag att nu får det räcka med hundar..men nu sitter man där igen, en hund ägare alltid en hund ägare. ;D

Är en trevlig tjej med katter, hund och hästar, bor i natursköna Orsa Norra Dalarna

Bovanägare

• Gäst
« Svar #256 skrivet: 03 feb-08 kl 12:06 »
Här kommer bild på min voffsing.

Bovanägare

• Gäst
« Svar #257 skrivet: 03 feb-08 kl 12:11 »
och här på mina andra voffsingar.

Margit

• Gäst
« Svar #258 skrivet: 04 feb-08 kl 16:32 »
De är så fina!!  ;D

Den vita katten verkar gilla att vara med, hi hi.

Bovanägare

• Gäst
« Svar #259 skrivet: 04 feb-08 kl 17:45 »
Ja typ linslus, alla väntar på att få komma in och värma sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 2 användare
torbjorn, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser