Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för hundar?  (läst 106137 gånger)

mayaconny

Re:Vad har ni för hundar?
« Svar #180 skrivet: 23 apr-07 kl 20:46 »
Hej!

Vi har en Rhodesian Ridgeback-kille som snart är 2 år.
Han älskar vara med på landet o hålla koll på omgivningen ;D

Majsan83

• Gäst
« Svar #181 skrivet: 30 apr-07 kl 16:11 »
har ingen hund just nu...men ska skaffa en golden retriever...:)

Lucky Loke

• Gäst
« Svar #182 skrivet: 01 maj-07 kl 19:16 »
Här är min prins Loke- en Bracco Italiano..

Lucky Loke

• Gäst
« Svar #183 skrivet: 01 maj-07 kl 19:16 »
aaaagh.. varför kommer inte fotot med!!??

Elisabeth

• Gäst
« Svar #184 skrivet: 01 maj-07 kl 21:14 »
Jag har fyra dvärgpinschrar. Två röda och två tvart/röda. Dom är självklart finast i hela världen.

MariaS

• Östergötland
    • Danielssonsgården
« Svar #185 skrivet: 06 maj-07 kl 16:51 »
Hej Marias! Kul att se dig här!
Hälsa Ceasar och Jack!

(klara från Byrackor...)

Heeej Klara *vinkar*  :)
Sjubarnsmamma och djurgalen

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
« Svar #186 skrivet: 16 maj-07 kl 19:55 »
Vi har fyra whippets och förhoppningsvis snart en Irländsk varghund. Är ju iof. inga arbetande hundar (som ju är huvudämnet) eftersom det är olagligt att använda dom!
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

Lindéus

• Canis Lindéus
« Svar #187 skrivet: 17 maj-07 kl 01:09 »
Vi har fyra whippets och förhoppningsvis snart en Irländsk varghund. Är ju iof. inga arbetande hundar (som ju är huvudämnet) eftersom det är olagligt att använda dom!
Är det? varför? Hade en otäck upplevelse med en varghund. Inget allvarligt igentligen för det va mest "spöklikt". Jag och min familj med två Leonberger skulle gå ner till en strand. En sjö som vi va välbekanta med. På vägen ner till sjön kände jag att nånting var bakom mig, jag hade den 6 månaders Leonberge´rvalpen med mig och hon vart ju i nte så kaxig i sin ålder, jag vände mig om och tittade rätt in i ögonen på denn rätt så ståtliga Irländska Varghane, blev lite skraj och reagerar med att "GÅ HeM" Sket han fullständigt i, sa ändå detta ett par ggr och pekade mot det hem som jag misstänkte va hans, det spöklika är att jag aldrig hörde honom ellr har sett honom sen dess. :-\

LiLo

• "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
« Svar #188 skrivet: 17 maj-07 kl 18:47 »
Är det? varför? Hade en otäck upplevelse med en varghund. Inget allvarligt igentligen för det va mest "spöklikt". Jag och min familj med två Leonberger skulle gå ner till en strand. En sjö som vi va välbekanta med. På vägen ner till sjön kände jag att nånting var bakom mig, jag hade den 6 månaders Leonberge´rvalpen med mig och hon vart ju i nte så kaxig i sin ålder, jag vände mig om och tittade rätt in i ögonen på denn rätt så ståtliga Irländska Varghane, blev lite skraj och reagerar med att "GÅ HeM" Sket han fullständigt i, sa ändå detta ett par ggr och pekade mot det hem som jag misstänkte va hans, det spöklika är att jag aldrig hörde honom ellr har sett honom sen dess. :-\

Hetsjakt är förbjudet och alla vinthundar är "hetsjägare". Tävlingar anordnas ju för för att likna jakten, "Lure Coursing" (med en trasa som ska föreställa bytet) men sådana tävlingar måste först godkännas av polismyndigheten.
Dom jagar ju med hjälp av synen, (allt som rör sig i värsta fall) springer ikapp bytet, antingen dödar det eller tar till sin ägare levande (beror på ras, bytet och även träningen antar jag).
« Senast ändrad: 17 maj-07 kl 18:49 av LiLo »
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

sheep shearer

« Svar #189 skrivet: 17 maj-07 kl 20:29 »
Border Collie :)

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #190 skrivet: 17 maj-07 kl 22:55 »
Jack Russeln ALFONS
och schäfer/rottis/huskyn SIGGE
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #191 skrivet: 17 maj-07 kl 22:58 »
Måste ju ha en bild på Siggisen oxå!!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

nysse

« Svar #192 skrivet: 22 maj-07 kl 15:22 »
Har ingen hund endnu, men min sambo og jeg skal snart have en vestgötaspets og en labrador....

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #193 skrivet: 24 jun-07 kl 17:09 »
en samojedpojke vid namnet Lotus
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #194 skrivet: 24 jun-07 kl 17:10 »
ibland är han mer svart/grå än vit......
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

elf

• Drefseryd Gård
    • Småland
    • Drefseryd Gård
« Svar #195 skrivet: 24 jun-07 kl 19:14 »
En vacker, lite nervig ridgeback: Tilda, som älskar att springa alternativt ligga i solen. Bra vakthund och hon hänger gärna med när vi jobbar med fåren även om hon  inte är nån vallhund  :)

Om livet på landet i biosfärområde Östra Vätterbranterna & i vacker småländsk kulturbygd: http://drefseryd.wordpress.com Här finns förutom får, nötdjur och biodling även hund, katt, höns, vaktlar och hästar.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #196 skrivet: 24 jun-07 kl 22:13 »
Har just nu en högdräktig schäfer som verkar skulla sprängas vilken minut som helst  :o  :-\

« Senast ändrad: 24 jun-07 kl 22:14 av Kimma »
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Paulina

« Svar #197 skrivet: 25 jun-07 kl 12:28 »
En rottweilertik på snart 6 år och en tyskjaktterrier på snart 7 år.
Underbara hundar.
Tränar och tävlar med rottisen och jagar med terriern.

Tindranu

• Småland
« Svar #198 skrivet: 18 jul-07 kl 18:04 »
Jag har en briard! En fransk vallhund, som är helt underbar!
Stort varmt hjärta som funkar med ungar o andra djur...
Social och  trevlig, snart fem år gammal.
Pojkvännen har en jakthund på tolv år, labrador/stövare+nåt.
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Cizzi

• Anders, Faverolletupp
« Svar #199 skrivet: 26 jul-07 kl 21:40 »
Vi har två vackra Schäfer damer,7 och 4 år gamla,som är Försvarsmakthund och tränar lydnad och Sök :)
Bor med sambo och son och djuren, två Schäfer damer,två katter mor och son,akvariefiskar och höns, Faverolle,laxfärgade och svarta,Holländska vithättor,svarta,vit,blå och blå/spättad,RIR,Araucana,blandade färger,Marantupp,blå/koppar och blandraser

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 2 användare
torbjorn, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser