Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tragopaner...  (läst 4787 gånger)

Fredrikslund

• Södermanland
Tragopaner...
« skrivet: 21 nov-09 kl 16:37 »
Undrar om det är någon här som har erfarenthet av denna vackra fasanras? Spelar ingen roll vilken av dom olika sorterna, vore bara kul att se vad ni tycker om dom och om det är någon av de olika sorterna som ni skulle rekomendera mer än någon annan?

putte95

• Gäst
SV: Tragopaner...
« Svar #1 skrivet: 21 nov-09 kl 16:48 »
de var riktigt snygga...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 21 nov-09 kl 16:51 »
jag vet, är helt förälskade i dom! ska köpa nästa år nere i tygelsjö tänkte jag, kanske du vet vem det är gernsö?. längtar verkligen! men måste få till en bra gård först.

putte95

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 nov-09 kl 16:58 »
fast denna fasan slår allt enligt mig..

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 21 nov-09 kl 17:04 »
finns många vackra raser, men man har olika smak. och det är toppen tycker jag! :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 21 nov-09 kl 22:12 »
fast denna fasan slår allt enligt mig..

Mmmmmmm.... :3

Och på denna länk kan du njuta av en sådan regnbåge (dyker upp efter halva filmen) och... HAHAHAHA... Ja, vad ska man säga åt de andra... :'3? Där kan du se en som tillhör tragopanfamiljen också fredrikslund. ;D Han kan daska haklappar han!

« Senast ändrad: 21 nov-09 kl 22:14 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 21 nov-09 kl 23:02 »
yay, är ju den jag ville ha allra mest (satyr tragopan), just för att hanen ser så häftig ut med sin "haklapp" ;D men ska tydligen inte vara något för nybörjare, så hör med ägaren vad hon tycker sen :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 21 nov-09 kl 23:05 »
Men tar det tid för lappen att växa ut eller? För när man googlar så är det bara vissa individer som har lappar av hanarna. O-o'

Den här har ingen t.ex.

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 22 nov-09 kl 00:12 »
den typ gömmer sig, om jag har förstått det rätt. var någon video där den hade typ som den på bilden, och så bara *poff!* så komer haklappen fram xD men det tar tydligen 2 år för dom att bli mogna också, kan ju vara det med  :-X

här kan man se hur den blir allt större. men gick fort så man hann inte se hur det såg ut i början.

men denna, det är typ som på bilden i början.. eller?

« Senast ändrad: 22 nov-09 kl 00:16 av Fredrikslund »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #9 skrivet: 22 nov-09 kl 10:56 »
Haha, jäkla aliens! XD De bara växer fram ett par antenner ur skallen på dem! Haha... Jag älskar slutet när de ökar och sedan reser sig upp inför spurten. >.< xD Fast fanns ingen hona i närheten så blev ingen spurt. xD

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 22 nov-09 kl 12:19 »
haha, ja! jag fattar inte hur dom kan dölja den där stor atennliknande saken med haklappar xD

Daaniel

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 22 nov-09 kl 14:23 »
Jag tycker dom ser för läskiga ut när dom "släpper ut" kammarna >.<

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 22 nov-09 kl 14:31 »
Det där är ju exakt samma film som fredrikslund länkade till. xD

Daaniel

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 22 nov-09 kl 14:50 »
Det där är ju exakt samma film som fredrikslund länkade till. xD
aha >.<  ;D  ;D  XD

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 1 användare
Nina W

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser