jag har börjat med tvättnötter å är faktiskt väldigt nöjd. Det blir rent å härlig. Till och med tygblöjorna kommer ut rena å luktfria vilket kan kännas som ett mirakel ibland

Däremot funkar de bättre på tygblöjor i naturmaterial. Pocketblöjorna med fleece i sitter lukten kvar i mer å jag har oxå hört att uppsugningsförmågan kan försämras. Det är iförsig inget jag har märkt av här hemma. Iför sig kunde dom ha en svag unken lukt kvar i även med det vanliga tvättmedlet.
Ett tips till er som tycker att er tvätt luktar illa av nötterna är att då å då köra en varmmaskin med ättika för tvättnötterna "rengör" inte maskinen lika mycket som starkare tvättmedel gör vilket för att maskinen tillslut kan bidra med en unken lukt.
Nötterna isig ger likt ättika ingen lukt i plaggen när de är tvättat. Iallafall är det min erfarenhet.
Likaså upplever jag måste man upp i typ 40 grader för att saponinet ska lösa ut sig ordentligt tror jag. Vill man tvätta på lägre tempratur är det bäst att göra ett avkok på dom å tvätta med. ett flytande tvättmedel skulle jag tro. Jag tvättar iförsig på 30 grader oxå med dom men då enbart lättsmutsad tvätt.
När jag vill ha en svag doft på tvätten kör jag med eterisk olja.