Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dyraste och mest exlusiva raserna ?  (läst 13478 gånger)

bea

SV: Dyraste och mest exlusiva raserna ?
« Svar #60 skrivet: 06 dec-09 kl 08:37 »
Äggen är köppta från sndra h och http://www.sannum.eu/isbar1.html

Vet dock inte vilka som är från vem :-[
Vet inte riktigt vad som sägs om färgerna men ....det tvistas så mycket om denna ras iom att silverudd inte blev klar med ras beskrivningen om jag fattat det rätt.

lotta 69

Svarthöns önskas köpa tidigt i vår , ägg går med bra ...
« Svar #61 skrivet: 06 dec-09 kl 10:40 »
Någon som vet vart man kan få tag i svart höns inte så långt bort från hälsingland  ?

Daaniel

• Gäst
SV: Svarthöns önskas köpa tidigt i vår , ägg går med bra ...
« Svar #62 skrivet: 06 dec-09 kl 10:41 »
Någon som vet vart man kan få tag i svart höns inte så långt bort från hälsingland  ?

prova lägga in en annons under "höns sökes" http://www.alternativ.nu/smf/index.php?board=90.0

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #63 skrivet: 06 dec-09 kl 11:21 »
Dom friserade raserna då? Är dom poppis?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #64 skrivet: 06 dec-09 kl 11:26 »
Varierar vad jag har märkt. Vissa står och skrattar åt dem och tycker de är jättefula och skulle aldrig vilja ha en frisserad medan andra blir helt "åååh, jag vill haaaa!!". :P
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #65 skrivet: 06 dec-09 kl 11:33 »
Jag tyckte dom var skitballa! ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Gert

• Småland
« Svar #66 skrivet: 06 dec-09 kl 19:47 »
Jag för min del tycker att frisserade höns är nåt av det fulaste som finns i hönsvärlden.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #67 skrivet: 06 dec-09 kl 19:50 »
Haha, se nu har vi fått 1 exempel på en gång av det jag skrev i de 2 inläggen ovan! ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daaniel

• Gäst
« Svar #68 skrivet: 06 dec-09 kl 19:56 »
Haha, se nu har vi fått 1 exempel på en gång av det jag skrev i de 2 inläggen ovan! ;D
haha! ;D

bea

« Svar #69 skrivet: 07 dec-09 kl 10:49 »
Jag har för mig att man inte kan ha friserad tupp och hönor, vet nån om det stämmer?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #70 skrivet: 07 dec-09 kl 11:58 »
Jag har för mig att man inte kan ha friserad tupp och hönor, vet nån om det stämmer?

Hur menar du då? Att tuppen är frisserad och hönorna släta isf. är svaret:

Jo, det kan man. Men du ska antingen ha en frisserad tupp och släta hönor eller frisserade hönor och slät tupp.

Tänk vad värdelösa frisserade tuppar vore om man inte kunde använda dem till varken släta eller frisserade hönor. ;D  ::)

Om man har både frisserad tupp och frisserade hönor får man dubbelfrisserat vilket inte brukar kunna bli så fint. Om man fortsätter med detta frisserat på frisserat blir fjäderdräkten allt glesare och glesare vilket gör att hönsen får svårt att hålla värme.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #71 skrivet: 07 dec-09 kl 12:06 »
Finns det hönsutställningar i sverige ?
Vilka raser ställs ut isf? ???

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #72 skrivet: 07 dec-09 kl 12:08 »
Om du kollar runt på forumet kan du hitta ett flertal olika fjäderfäutställningar. =) Vet att någon brukar vara i huseby varje år? Sedan har vi den stora nationalen... Allt långt åt helvete ifrån mig dock!!! =(

Känner mig sugen på att vilja ställa ut men vet inte om jag törs pgd. smittrisker (hur stora är de?) och känner inte för att vilja börja vaccinera eller. =/ Så det blir nog uppskutet tills vidare.

bea

« Svar #73 skrivet: 07 dec-09 kl 12:09 »
Om man har både frisserad tupp och frisserade hönor får man dubbelfrisserat vilket inte brukar kunna bli så fint. Om man fortsätter med detta frisserat på frisserat blir fjäderdräkten allt glesare och glesare vilket gör att hönsen får svårt att hålla värme.

Exakt det va det jag trodde att jag hört nån stans.

bea

« Svar #74 skrivet: 07 dec-09 kl 12:11 »
Nationalen va nära mig i år....skulle gått men tro f*n att alla skulle ligga å nöffa just den helgen :-\
Har varit på en utställning för några år sen....det var en fantastisk upplevelse.
Och en möjlighet att köpa en del djur fanns det ju oxå.
Det e ju inte alltid lätt att få tag i bedömmda djur.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #75 skrivet: 07 dec-09 kl 12:15 »
Hur poppis är Holländsk Vithätta då?
Dom ser ju verkligen inte "normala" ut *asg* ;D

bea

« Svar #76 skrivet: 07 dec-09 kl 12:23 »
lol jag har haft sådana ett tag....tyckte dock att dom blev lite för nerviga.
Vilket egentligen e rätt förståligt då dom ju inte direkt upptäcker en på långt håll.
Men poppis dom är ...ingen koll åsikterna går nog rätt mycket isär en del tycker nog att dom e lugna....men det e nog ingen ras jag skulle sattsa på,jag tror inte dom är svåra men inte heller att det går att sälja mängder.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #77 skrivet: 07 dec-09 kl 12:26 »
ja dom ser ut som aliens  ;D  ;D

bea

« Svar #78 skrivet: 07 dec-09 kl 12:37 »
Mina favoriter genom åren har varit/är
Ölänningar
Silver sebright
Vit leghorn
Gökfärgad maran
Dvärg kochin svart
Silverteknad brahma
Isbar

Dessa har jag oxå haft/har

Vit silke
Hedemora
Holländsk vit hätta
Öländsk dvärg
Guld sebrigt
Dvärg kochin, gul,vit
Lohman vit

De jag skulle vilja ha

Lakenfelder
Pärlgrå dvärgkochin
Queen silvia
Svart brahma

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #79 skrivet: 26 dec-09 kl 23:49 »
Nu har jag ju hittat allt jag vill ha ,,ja utom Cream Legbar men den rasen verkar vara mkt svår att få tag på .

Om man tittar i europa då finns det några roliga raser där som smäller lite högre än andra ?

Jag är ju tokig i roliga äggfärger , finns det några mera roliga äggfärgs raser sen att hitta ?
Jag har ju svart kopparmaran , isbar, sussex, brun bovan , leghorn , araucana och en korsningshybrid jag inte minns namnet på , hon heter Agda *S*

Så jag lär ju få ägg i dessa färger : vit , rosa , grön , turkos, mörkbrun , ljusbrun o mellanbrun .
Har jag missat nån färg ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 2 användare (1 dolda)
imlo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser