Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Armefiltar  (läst 6338 gånger)

Yrmff

• Gäst
Armefiltar
« skrivet: 12 nov-09 kl 07:31 »

Är det nån som vet var man kan få tag på varma goa armefiltar i detta avlånga land!!! dvs. filtar som inte kostar skjortan. Är så förbenat trött på dessa fleesefiltar tunna opersonliga osv..
mvh H

malines

• Gäst
SV: Armefiltar
« Svar #1 skrivet: 12 nov-09 kl 08:20 »
Finns en bra "riktig" överskottsbutik i Kinnarp/Slutarp.

Yrmff

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 nov-09 kl 08:32 »
Tack!!

åkte glad i hågen 5mil enkel resa igår till ett "överskott" å där fanns bara skit och jo byxor och dyligt för sisådär 3500 kr st.... >:( hur fan kan man kalla nya kängor för 750kr paret för armeöverskott?

mvh H

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 12 nov-09 kl 14:22 »
Jag har hört att Hemslöjden har köpt upp alla armefiltarna som använts som fotlappar,
 övriga filtar vet jag inte något om. Men för all del kolla med Överskottsbolaget om de kan få in mer eller om lagren är tömda. Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #4 skrivet: 12 nov-09 kl 18:19 »
De flesta av mina filtar är köpta på loppis för någon tjuga stycket. Ullfiltar, varma och goa!
Höns, stickning och pelargoner

Yrmff

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 13 nov-09 kl 07:38 »

tack så möe för tipsen!! :)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #6 skrivet: 13 nov-09 kl 12:00 »
Finns rätt mkt. överskott från andra arméer på nätet med. Googla efter army surplus.

V-kaos

• Övriga världen
    • http://www.hyperbrain.me
« Svar #7 skrivet: 13 nov-09 kl 12:07 »
Just filtar har jag inte kollat upp men det finns ganska mycket annat militäröverskott här i Portugal för ett bra pris. Och vi har lågt porto också till resten av Europa så det kanske kan vara värt att skicka härifrån. Säg till om du vill att jag kollar upp lite mer.
V-kaos gillar historiskt återskapande, Permakultur, odling i upphöjda bäddar, hantverk, vackra kallblodshästar och akademisk ridkonst, tidig musik, black metal och mycket mycket mer. Driver bloggen http://www.hyperbrain.me

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
« Svar #8 skrivet: 15 nov-09 kl 09:14 »
Kuriosa:
Någon här i Karlskrona hade ett billass med filtar som dom vill bli av med och kontaktade Röda Korset. Men RK ville inte köra och hämta så det blev inga filtar till Röda Korset.

Humle

• Västerbotten
« Svar #9 skrivet: 15 nov-09 kl 09:21 »
Hittade en försvaretsförsäljare för ett tag sedan som sålde tjocka gröna ullfiltar för 125 kr/st
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

Tvärslå

• Närke
    • Tvärslå - Fantasifulla Saker
« Svar #10 skrivet: 19 nov-09 kl 00:07 »
Jag har köpt flera sånna där gamla yllefiltar som gammelfarmor hade på Röda Korset för kanske 40 spänn, de är underbara :)

Överskottsbolaget verkar mest ha blivit nåt slags tjusigt "märke" numera.
Man lär så länge man lever, förhoppningsvis.

Yrmff

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 19 nov-09 kl 08:18 »

Ja Ö&B är på många sätt ett skämt.
Vi var på wildo (se trådstart) =så ett skämt. (dom påstår sig sälja army surplus och har bara nytt)
många bra snygga grejer men ack så dyrt.

Y

M8e

• Västerbotten
« Svar #12 skrivet: 19 nov-09 kl 19:17 »
Armyshopen ska ha filtar. Såg några gråa filtar när jag var där men hittar inte på hemsidan.
"[Gold] gets dug out of the ground in Africa, or someplace. Then we melt it down, dig another hole, bury it again and pay people to stand around guarding it. It has no utility. Anyone watching from Mars would be scratching their head."

Petteriskogen

• Så håller vi i oss...
    • Västergötland
    • Nån typ av blog.
« Svar #13 skrivet: 28 nov-09 kl 14:26 »
Bäreberg (www.bjm.se) hade när jag var där sist, ganska längesen iofs men slå en signal och kolla. Tror de kostade 20:-/st för beggade i ok skick.

Petter
De e ente naret mät, men de e möt värre udan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 3 användare
Lilla i, Trollsmultron, Lasse-hatten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser