Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Husvagn som hönshus!  (läst 15937 gånger)

Therese K

• Skåne
Husvagn som hönshus!
« skrivet: 06 nov-09 kl 21:34 »
Hej!

Jag har varit och köpt mig en begagnad husvagn från typ 60-70 tal... :D Skit ful men jag tänkte fixa till den så att hönsen kan bo i den... Jag behöver inspiration och tips!! All inredning är kvar och el är indragen.. hur gör jag bäst sittpinnar och reden? Behöver jag isolera? Tack på förhand!! :)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

putte95

• Gäst
SV: Husvagn som hönshus!
« Svar #1 skrivet: 06 nov-09 kl 22:09 »
kan du inte slänga in lite bilder från insidan. så kan man ju tipsa dej om var man tycker du ska ha tex sittpinnar mm.....

Therese K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 06 nov-09 kl 22:23 »
Jo absolut :) Imorgon kommer dom ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Daaniel

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 06 nov-09 kl 22:50 »
husvagnar är väl redan isolerade?  ???  ::)

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 06 nov-09 kl 23:04 »
Japp ;D men man måste inte isolera ;) har en som skrotar här hemma, vill sååå mycket avända den. men nähä då >_<

Therese K

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 07 nov-09 kl 10:12 »
Ja, jag har oxå för mig att dom är isolerade men de va bara en fråga i hela sammanhanget... ::) bilder är på väg ;)

äppelpaj

• Småland
« Svar #6 skrivet: 07 nov-09 kl 10:51 »
Hoppas man får följa bygget :D

Therese K

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 07 nov-09 kl 10:59 »
Ok, lite "före" bilder...

Therese K

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 07 nov-09 kl 10:59 »
lite fler...

Therese K

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 07 nov-09 kl 11:02 »
hoppas det syns.. inte så bra mobilkamera :-\
Häe är toaletten och garderaoben.. tänkte göra toan till foderförvaring och graderoben till reden..Vad tror ni?

Therese K

• Skåne
« Svar #10 skrivet: 07 nov-09 kl 11:03 »
en till.. ;)

putte95

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 07 nov-09 kl 11:08 »
ska ni slänga ut inredningen eller ska hönsen fitta på soffan  ;D.( det blir nog inte lätt och rengöra  ;D ;D)
annars får dom väldigt ljust och fint : :D

Therese K

• Skåne
« Svar #12 skrivet: 07 nov-09 kl 11:08 »
 ;D ;D, nej nej.. inredningen ska ut!

äppelpaj

• Småland
« Svar #13 skrivet: 07 nov-09 kl 11:48 »
Att ha foder i badrummet funkar säkert bra. Ska hönsen vara i hela husvagnen sen? Reden i garderoben låter mysigt, där får du väl plats med ganska många reden om du staplar dem ovanpå varandra.. Hur många höns ska bo där? Bara lite nyfiken, vad fick du betala för husvagnen?

Therese K

• Skåne
« Svar #14 skrivet: 07 nov-09 kl 11:55 »
Jag gav 700 kr för vagnen, billigt tycker jag, jag har ju letat ett tag nu och såg denna på blocket så jag slog till direkt :) Inte den vackraste men med lite fix och trix så ;) Fördelen är ju att jag kan ta med mig hela hönshuset den dagen vi köper hus.. nu hyr vi bara.. Då blir vi inte så begränsade till att nästa hus MÅSTE ha hönshus..

Ja, hönsen ska vara i hela husvagnen, nu har jag 6 hönor och 1 tupp, tänker inte utöka flocken just nu.. kanske till våren om de är någon som vill ruva. Jag har Brahma höns så de får ju inte plats så jätte många där ;) ;D

äppelpaj

• Småland
« Svar #15 skrivet: 07 nov-09 kl 11:58 »
Ja, då är det ju perfekt att kunna flytta det sen! Kommer säkert funka jättebra när det är klart =)

murtorpet

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 07 nov-09 kl 14:24 »
.
« Senast ändrad: 17 nov-09 kl 11:56 av murtorpet »

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #17 skrivet: 07 nov-09 kl 17:24 »
våran ser nästan exakt ut som den du har. skit snygg... ;D

Therese K

• Skåne
« Svar #18 skrivet: 07 nov-09 kl 18:43 »
Japp! Den är från -77 :D Men jag får be er ha tålamod.. själv e jag sjuk skriven några veckor och får ej lyfta tungt och gubben har ryggskott... :-\ Där emellan så ska det löneslavas och glöggen står för dörren så projektet kommer nog ta sin lilla tid.. men fint kommer det att bli :)

Storky1

• Ångermanland
    • Marias djur
« Svar #19 skrivet: 13 nov-09 kl 09:39 »
Mina Öländska dvärgar är på ständig camping i en liknande husvagn. Dock utan toa. Jag tog bort all textil inredning och alla bord. Satte upp pinna på ena soffbänken och foder får stå på den andra. Min garderob är utan hyllor så i den har jag foder och i köksinredningen, samt de flesta förvarings luckor uppe vid taket gjorde jag reden. Dår kylskåpet suttit tog jag med tigersåg upp en hönslucka så de kan gå in och ut.
Tjej med genbank för Hedemora- och Öländska dvärghöns, samt Gotlands- och Mellerudskaniner.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser