Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  julbonad med julsysslor sökes!  (läst 1531 gånger)

Pia från Finland

• Övriga världen
    • Livet med Bosse
julbonad med julsysslor sökes!
« skrivet: 04 nov-09 kl 08:15 »
Jag har någon gång sett en julbonad (i korsstygn?) där man hade broderat alla sysslor som skall göras innan jul. Tror att man började med advent och fortsatte ända till julaftonen. Tror att det kan vara något ur nån bondepraktika eller dylikt. Skulle gärna vilja sy en likadan själv och undrar om någon har någon aning om vad jag bablar och om någon eventuellt skulle ha något mönster. :)

Tack på förhand!

pussling

• Notorisk stickare
    • Dalsland
SV: julbonad med julsysslor sökes!
« Svar #1 skrivet: 10 nov-09 kl 05:07 »
Hej!
Det du berättar om har jag nog aldrig sett. Däremot en sida med massor av diagram med julmotiv. Bifogar länken, så kanske du kan göra en liknade i helt egen design.
http://www.jessica-tromp.nl/embroiderycrossstitchfreepatternschristmaschildrencross-stitchgraphs.htm
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

Pia från Finland

• Övriga världen
    • Livet med Bosse
« Svar #2 skrivet: 13 nov-09 kl 12:15 »
Oj, vad fina grejer det fanns där! :)

Har hittat en liten bild på vad det egentligen är jag yrar om. Motivet är inte det jag vill ha, men principen är den samma. http://ankitankar.blogg.se/images/2006/dscn5447_1165762524_9314368.jpg

"December, gammal svensk bondejul" står det och sen är det några bilder med liten text intill nedanför. Har försökt googla för att få fram några andra motiv, men utan lycka tyvärr...

Strumpan

« Svar #3 skrivet: 22 nov-09 kl 18:32 »
Precis en sån har jag som på ankitankar!
Den har jag fått efter min mamma.
Men den är tryckt och inte broderad.
Om du hör av dej och vill så kan jag skriva av varje dag och skicka med post till dej!
Samlar på ufon. Här och vänder.

Strumpan

« Svar #4 skrivet: 08 dec-09 kl 13:59 »
Har mejlat dej Pia. Hoppas du är nöjd!
Samlar på ufon. Här och vänder.

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 2 användare (1 dolda)
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser