Hur tajt kan ringarna sitta egentligen? Jag har rätt många burkar som ska ha de gröna ringarna som inte finns...
Jag tror att de borde ha en ring som är ca 90 mm, men skulle det funka med ringar som är liiiiiite för små eller håller inte vacuumet om ringen är sträckt i gummit? Fattar ni vad jag menar?? 
Jag har kört röda ringar även på "grönringsburkarna"... Har röda i lite olika storlekar, och hittar man bara fram nån som passar, så blir det vacuum. Och då är ju syftet uppnått! Küntzes ringar är beige hela högen, så där får man gå på storlek. När jag var där hade de inte så många storlekar hemma. Jag köpte ett gäng mest för att testa dem... Kan meddela att de funkar de med!
Och ang burkar som inte blir använda så finns det nog måååånga här som gärna tar emot. Mig inkluderad!
De ringar som säljs på ICA passar till burkarna som säljs på samma ställe. Ringarna är billiga, inte burkarna. Men, ibland får jag nåt ryck och köper nån enstaka burk. Rätt vad det är så kanske man har samlat på sig ett gäng...