Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Esbetre  (läst 1071 gånger)

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Esbetre
« skrivet: 21 okt-09 kl 12:26 »
Vad skall man göra om man har en veterinär som vägrar skriva ut Esbetre utan att komma hem och ta prover på samtliga djur? Och då endast skriva ut preparat till de sjuka djuren.

Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

beekeepern

  • Inlägg: 1225
  • Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
SV: Esbetre
« Svar #1 skrivet: 21 okt-09 kl 22:37 »
Byt vetrinär.
Eller har du höns som behöver "behandlas" ;)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: Esbetre
« Svar #2 skrivet: 21 okt-09 kl 22:56 »
Jag gjorde så att jag ringde till distriktsveterinärerna här och frågade hon som svarade om det fanns någon veterinär på stationen som var duktig på kaniner. "Oj... njae... jo, det skulle väl kanske kunna vara Xxx Xxx då..." svarade hon tveksamt.  ;)
Den veterinären gjorde i ordning ett "kit" för avföringsprov med burkar och färdigt kuvert och allt, och när svaret från SVA kom tillbaka som positivt på coccidier så var det grönt.
Det var väldigt skönt att få tag på en veterinär som faktiskt FLERA gånger har sagt "Ja, det där med kaniner kan du nog bättre än jag".  ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

matterik

  • Inlägg: 65
    • http://kaniner.matterik.com
SV: Esbetre
« Svar #3 skrivet: 22 okt-09 kl 06:46 »
vad kostade allt?

Attes matte

  • Inlägg: 4331
    • Jämtland
SV: Esbetre
« Svar #4 skrivet: 22 okt-09 kl 22:42 »
SVA tog 250 kr per avföringsprov. Jag skickade in sju stycken.
Vetten har inte tagit nånting betalt ännu tror jag. Eller jo, det låg nog en avgift på receptet som jag betalade samtidigt som jag betalade för medicinen. Men jag vet inte hur mycket det var. Inte särskilt mycket i alla fall...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
SV: Esbetre
« Svar #5 skrivet: 22 okt-09 kl 22:44 »
Problemet är det jämt är samma man som svarar och institerar på att han vet så mycket om kaniner. Men skall pröva att säga att jag skall ha det till höns nästa gång jag gör ett försök.
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 2 användare
sayerbýr, Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser