Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alpackeull  (läst 1252 gånger)

Monica

Alpackeull
« skrivet: 16 okt-09 kl 20:37 »
Jag är på jakt efter svensk alpackeull.......visst måste det finnas???? Det enda jag kan få tag i är utländsk och jag vill gynna svenska alpackeuppfödare. Nån här som vet?

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
SV: Alpackeull
« Svar #1 skrivet: 16 okt-09 kl 20:45 »
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Monica

« Svar #2 skrivet: 16 okt-09 kl 21:09 »
hehe.......visste väl att alternativarna skulle fixa det inte google kan fixa  8)

TACK!

koko

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 16 okt-09 kl 23:21 »
Jag har besökt Österlen Alpacka och köpt lite ull där. Jättetrevliga och fina djur!

anette i bugared

• -
« Svar #4 skrivet: 17 okt-09 kl 10:21 »
Ullen är ljuvlig att spinna, mjuk och långfibrig och den behövde inte ens kardas innan spinn, i alla fall om man vill ha ett lite oregelbundet garn, annars räcker det med en enda kardning. Ren och fin är den också.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

627 gäster, 2 användare (1 dolda)
gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser