Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försäkring till Hunden  (läst 1410 gånger)

Hönan

Försäkring till Hunden
« skrivet: 13 okt-09 kl 10:22 »
Hej!
Ska hämta hem min hundvalp på lördag och säljaren vill nu veta var jag ska försäkra hunden,hon vill ha det klart innan jag hämtar honom,jag trodde jag kunde göra det själv i efterhand ::)
Säljaren rek.Sveland försäkringar,hon har själv sina hundar försäkrade där, är det någon som vet om Sveland är bra?
Tar tacksamt emot förslag på hundförsäkringar som Ni rekomenderar och varför
Mvh
Helène
hönstokig! Har blandrashöns på gården.

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Försäkring till Hunden
« Svar #1 skrivet: 13 okt-09 kl 11:38 »
Har folksam själv och har varit mkt nöjd.
Jag är kattuppfödare själv och gick över från Agria till Folksam pga att A. var så himla dyrt!
Har även hästarna där och skulle vilja byta.
Kollade med både Sveland, Agria och Folksam när jag skulle byta för att jämföra.
Ring till alla bolagen. Säg vad du har och be att få en kostnads uppgift på vad deras ev försäkring gåt på per år eller månad vad du nu vill ha och vad den täcker etc. Man brukar ju försäkra djuret i inköpspriset som livförsäkring om man vill ha det men i minst vetrinärvård.
Helt klart värt att kolla. Mkt pengar i skillnad. Agria är bra men DYR enl mig.
Säger inte att Sveland är dålig men det är ju självklart hon förespråkar sin försäkring då hon trol är nöjd med den hon har+ att hon trol får lite rabatt på sin valp försäkring om du fortsätter hos Sveland.
Ring å kolla själv, helt klart värt det!
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Dandelia

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 14 okt-09 kl 10:54 »
Lägg in dina uppgifter på Insplanet så hjälper dom dej att hitta bästa försäkringsalternativet för just dej och din hund. Gratis. https://www.insplanet.com/ Jag har använt mej av dom vid flera tillfällen.

Existens?

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 okt-09 kl 11:00 »
Vi kör Folksam här på djuren, sveland är ju också billiga, men nåt lurt är det nog att hon vill ha dig dit, nån provision eller nåt antagligen. Vi ställer aldrig krav på att valpköpare ska ha fixat försäkring innan dom hämtar hunden, även om många gör det ändå, men då utan vår inblandning.
Agria är ju s**ans dyra...

Mysla

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 14 okt-09 kl 11:33 »
Ska man tävla med sin hund och sånt så tycker jag att Agria är det absolut bästa alternativet även om de är dyrare än många andra. Varför? Jo, för du kan försäkra upp när hunden tar en ny titel, flyttas upp i klasser, när den röntgas osv osv.

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 14 okt-09 kl 12:25 »
Kan man använda www.insplanet.com till andra djur än hund?
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Dandelia

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 okt-09 kl 13:04 »
Tror dom är användbara för all sorts försäkring, hem, olycksfall, djur etc.

Jag har förresten Agria på mina djur och ångrar att jag bytte till dom. Jag skulle hållt mej till If som jag hade från början. Av nån anledning fick jag för mej att Agria skulle vara bättre men det är dom inte.

Hönan

« Svar #7 skrivet: 14 okt-09 kl 18:52 »
Jag kan inte hitta något om djurförsäkringar på insplanet ::)
hönstokig! Har blandrashöns på gården.

Maddie

• Uppland
« Svar #8 skrivet: 14 okt-09 kl 19:23 »
När jag skulle sälja valpar i sommras så ville jag också ha försäkringen fixad innan de hämtades. Tänkte så det inte hände något när man är ovan vid valp . Kanske någon trampar på den, barnen kanske tappar den osv.
Jag ville absolut ha en dolda fel försäkring också. Agria var mycket dyrare + att där måste man ha en separat dolda fel försäkring. I sveland ingick den i valp försäkringen. Efter mycket funderand mellan mig och valp köparna så valde vi alla sveland( jag skulle också behålla en valp ) + att jag bytte mamman från agria till sveland där hennes försäkring blev hälften så dyr.
Jag tänker att de hundar jag har är " sällskaps hundar" och utsätts för väldigt liten risk för skador.Om jag hade haft en renrasig hund, som jag kanske tränade , tävlade eller ställde ut, kanske jag ändå hade valt agria för säkerhetens skull   ::) 

Dandelia

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 14 okt-09 kl 19:52 »
Jag kan inte hitta något om djurförsäkringar på insplanet ::)

Nej, vänta, jag hade visst fel! Ooops! Alla andra försäkringar men INTE djur! He he, jag trodde jag använde dom när jag försäkrade mina fyrbenta för många år sen. Sorry! :-[

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #10 skrivet: 16 okt-09 kl 10:02 »
Nä, va synd! Hade ju varit jättebra om det funkat. :(

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #11 skrivet: 16 okt-09 kl 10:05 »
Jag lämnar gärna prisförslag från If  :) Välkommen med era uppgifter bara!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser