Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ätliga kastanjer  (läst 1062 gånger)

annans

• Uppland
Ätliga kastanjer
« skrivet: 11 okt-09 kl 20:59 »
Jag har god tillgång på ätliga kastanjer, jag söker med ljus o lykta recept hur att göra
kastanjepuré. Även andra roliga recpet occh idéer mottages tacksamt. Att rosta dem vet jag hur man gör.

kurt

SV: Ätliga kastanjer
« Svar #1 skrivet: 12 okt-09 kl 14:58 »
Det finns ju lite olika recept, i en del tillsätter man mejerivaror (smör mjölk), vilket kanske ger bättre smak, men också minskar hållbarheten. I andra recpt har man bara socker + vatten.

annans

• Uppland
SV: Ätliga kastanjer
« Svar #2 skrivet: 12 okt-09 kl 22:45 »
Ok, jag är intresserad av vilket som, tänkte använa både i dessert och maträtter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 8 användare (1 dolda)
alternaiv, kretslopp, Vispen74, bibliotek, idasyren1, Robertnumer, anders flix 2

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser