Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lantbruksförsäkring  (läst 3293 gånger)

Vargerik

• Gäst
Lantbruksförsäkring
« skrivet: 09 okt-09 kl 17:58 »
Nu börjar Länsförsäkringar lukta rutten fisk och jag skall byta, men jag kan inte hitta andra bolag som försäkrar lantbruk, vad har ni för bolag?

louise

• Gäst
SV: Lantbruksförsäkring
« Svar #1 skrivet: 09 okt-09 kl 20:29 »
Det är ju de där... Dina, heter de. Det är det enda andra som försäkrar lantbruk.

Men vad är det för fel på läns? Jag skulle också byta ett tag för att hitta något billigare. Hade hört mkt gott om Dina, men de var förjävliga här. De vägrade fullförsäkra bostaden för att den inte var nyrenoverad. Å då hade han inte varit inne i huset, han hade alltså itne en aning om hur renoverat det var. Allt blev en tusenlapp billigare än Läns, men det var det inte värt. I år har jag fått ut så mkt försäkringspengar av Läns att det betalat hela årspremien. Jag är skitnöjd!

Fordson

« Svar #2 skrivet: 09 okt-09 kl 21:14 »
Är också intresserad av att veta vad som var dåligt med LF. Jag har allt försäkrat i Östgötabrandstodsbolag (LF) och dom har alltid
varit bra, mycket shysst och trevlig representant för lantbruksförsäkringen.

Existens?

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 okt-09 kl 21:49 »
Har alltid haft Dina här, dom var så billiga så LF ville inte ens räkna på försäkringen för dom visste att det inte var lönt. Så kollade jag nu med landshypotek, som har startat ny försäkring, men förmodligen bara till sina låntagare.. det är ett samarbete med norska Säkra, vi fick premien sänkt med 4000 kronor!

kattfot

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 11 okt-09 kl 17:13 »
Jag vill också gärna veta varför Länsförsäkringar luttar rutten fisk.
Jag håller på att bya bank och lägga om mina lån hos just dom så jag blir himla nyfiken. Har alla mina försäkringar där sedan länge.
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Vargerik

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 okt-09 kl 23:55 »
Först, en god vän totalkvaddade en Ferrari försäkrad hos LF, trots att han inte var vårdslös vägrar dom betala ut en enda krona, ty dom har rätt att neka ersättning efter eget godtycke.
http://allehanda.se/start/kramfors/1.1159705

Jag själv fick nyss en fyrhjuling stulen, då den inte var inregistrerad fick jag uppgiften att den då gick på min gårdsförsäkring. När det väl kommer till kritan ersätter dom exakt nada. Hundra papp i baken...

Rutten fisk.

Rooster

• En av två
    • Östergötland
    • Hönsraser
« Svar #6 skrivet: 13 okt-09 kl 00:10 »
Förjävligt... :o
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se

Kajjsa

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 13 okt-09 kl 15:49 »
, trots att han inte var vårdslös vägrar dom betala ut en enda krona, ty dom har rätt att neka ersättning efter eget godtycke.
Enligt domen i hovrätten så körde han ju tydligen 150 km/h på en smal krokig 70-väg  :o  Inte vårdslöst?  ??? Och "efter eget godtycke" nekade de inte ersättning, det var både tingsrättens och hovrättens bedömning.

Vargerik

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 13 okt-09 kl 18:17 »
Enligt domen i hovrätten så körde han ju tydligen 150 km/h på en smal krokig 70-väg  :o  Inte vårdslöst?  ??? Och "efter eget godtycke" nekade de inte ersättning, det var både tingsrättens och hovrättens bedömning.
Nu har man kunnat bevisa att farten inte var för hög, tex körde han av i innerkurva, hur nu det skall gå till om det går för fort? Det är alltid bra att undvika att kommentera saker man inte vet något om. Men nu var det inte det som det handlade om.

johe71

« Svar #9 skrivet: 13 okt-09 kl 19:37 »
Enligt domen i hovrätten så körde han ju tydligen 150 km/h på en smal krokig 70-väg 

jag såg också den siffran i artikeln, vet dock inte vart de hade fått den från....? i en annan artikel om själv rättegången så uppskattar länsförsäkringars expert (med hjälp av något datorprogram) hastigheten till 135 km/h. Försvarets expert beräknade hastigheten till 90 km/h... både de uppskattade hastigheterna är fortfarande är mer än de tillåtna 70

tydligen så tog rätten den första experten på större allvar

jag tror dock inte att det är något speciellt för just länsförsäkringar utan att alla försäkringsbolag tar chansen att slippa betala ut ersättning vid ett fall där det finns tveksamheter... att de inte ersätter fyrhjulingen verkar dock lukta fisk lång väg och är skäl nog att byta (jag hade min sommardäck till bilen i mina föräldrars uthus som brann ner, inga som helst problem att få ut dem på min bilförsäkring... men volvia försäkrar ju bara bilar... så det hjälper ju inte alls i detta fallet)

sedan angående hur fort det egentligen gick så kan väl var och en titta och gissa själv...

Vargerik

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 13 okt-09 kl 19:47 »
Den större delen av skadorna kommer av att det tog eld, båda två i bilen klarade sig oskadda... Saken är också den att det hade med stor sannolikhet inte varit några bekymmer om det inte hade varit en Ferrari... Killen har dessutom jobbat ihop till den.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 2 användare (1 dolda)
skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser