Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stängsel från Allox?  (läst 2002 gånger)

slainte

• Västmanland
Stängsel från Allox?
« skrivet: 05 okt-09 kl 23:46 »
Hejsan, som nybliven lycklig getägare (jag har fått hem bocken) har jag lite funderingar kring det här med stängsel. Jag funderar på att köpa ett skogsstängsel från Allox och undrar om någon här har någon erfarenhet av deras stängsel.

Det jag funderar på att köpa är 2,10 meter högt och 200 meter långt per rulle. Det är av plast, men ska kunna hålla både rådjur, hjort och älg borta från nyplanteringar. Min tanke är att det borde fungera för getterna så de inte smaskar upp grannens rosenbuskar. Speciellt om jag kompletterar med eltråd.

Fick just svar på vad det kostar och det låg på 4000 kr inklusive moms och frakt.

Som det är nu får bocken promenera runt i markerna tillsammans med mig i koppel till dess han blivit lite mera van att bli handskad med...
« Senast ändrad: 06 okt-09 kl 09:02 av slainte »
En stadsbo frågar en bonde: -Varför har den där kon inga horn?
Bonden svarar:- Det finns många orsaker till varför kor inte har horn, en del föds utan horn och på andra tar vi bort dem. Orsaken att just den kon inte har horn är att det är en häst!

Anna

• -
SV: Stängsel från Allox?
« Svar #1 skrivet: 06 okt-09 kl 20:14 »
Låter intressant med så pass högt plaststängsel. Vi köpte viltstängsel eller skogsplanteringsnät eller vad det hette av Bole som var runt 160cm högt och som hade tätare mellan maskorna nertill. Vi böjde in det lite i nerkant så de inte kunde krypa under och hade dvärggetter där och aldrig några rymningar. Vi ville slippa elen. Det jobbiga var dock att sätta upp nätet när det var ojämn mark där hagen skulle vara. Jag skulle också vilja höra vad folk har för erfarenhet av plaststängsel, det borde ju vara lättare att stänga med än "vanligt" nät.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 3 användare
beekeepern, gorlan, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser