Tyvärr gick det inte som jag hade förväntat mig. Satt hos henne stundvis i början. När hon äntligen kom igång så födde hon en kulting som dog strax efter.

Nästa som kom är en livlig krabat som tog spene efter några minuter. Efterkommande var foster i olika stadier och hon höll på i flera timmar med att få ut det. Klockan 22.30 började hon lugna sig och andas lugnt.
Den lilla krabaten är pigg i dag och diar. Suggan Hilda vaktar den lilla och är rädd om den.
Förra gången hon grisade kastade hon alla kultingar en 8 stycken var det. Misstänker att det kommer fortsätta på denna väg. Att hon alltid kommer få svårt med grisningarna.
Jag är så ledsen för hennes skull. Kan inte sluta tänka på det, hade svårt att sova i natt med denna traumastiska upplevelse. Hela dagen har jag gått och grubblat; Varför? Hur? Kommer det vara så här i fortsättningen? Ska jag när hon avvant den lilla låta sluta hennes liv, för hon kommer vara dyr i drift i i det långa loppet. Eller rent av testa en annan galt? Allt detta rumsterar runt i huvudet på mig. Kan knappt koncentera mig på allt annat som ska göras på gården.