Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bilder på Gotlandskaniner önskas till min genbank 716  (läst 1434 gånger)

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
Hej!
jag gör iordning en sida för min kaninuppfödning & vill då gärna ha bilder med på förfäderna. Saknar en hel del tyvärr så ni som vet med er att ni är ägare av bilder skicka de gärna till mig så jag kan föra in de i släktträdet. se www.nolstrand.se/kanin.html

Exempel på saknade bilder är
- Rabos Noah
- Titan
- Björkås Pixi
- Mossedals Ansgard & Anton
- Tholalunds Kara
- Bastubackens Senap
mfl

har ni även den där listan över värdefulla i genbank så mejla gärna den oxå.
tack på förhand!
Mvh fergusons Fru
birgitta@nolstrand.se

Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
SV: Bilder på Gotlandskaniner önskas till min genbank 716
« Svar #1 skrivet: 02 okt-09 kl 16:10 »
Har nu hittat en bild på Rabos Noak så jag hade visst stavat fel bara...Men alla andra saknas fortfarande. Ingen som har några bilder?
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.

lialan

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 okt-09 kl 16:22 »
har ni även den där listan över värdefulla i genbank så mejla gärna den oxå.
tack på förhand!
Mvh fergusons Fru
birgitta@nolstrand.se

Listan finns vad jag vet, bara i en rapport som skickats ut till föreningen Gotlandskaninens medlemmar.
Maila kassören där, så får du den säkert!
"Man ska aldrig skada andra, man ska alltid bjuda till.
Men i övrigt får man göra som man vill"

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 05 okt-09 kl 23:35 »
Hej!

En bild av NOAH har jag nog inte sparad i alla fall inte där man ser hans 'racersträck'. En ljusgul supersnäll gosse som jag fick avliva i somras :-(  sa inga fler bilder bör dyka upp.

En bild av Senap finns nog här nagonstans, tror jag, paminn mig att rota i datorminnena!

Januschka, GB 493
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #4 skrivet: 06 okt-09 kl 23:30 »
Heter han Noah eller Noak? Vor toppen om jag kunde få bild från dig på Senap.

Jag är på G med genbank så det är bara någon liten detalj kvar innan jag är godkänd med genbank nr 716 för både gotlandskanin & Mellerudskanin

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 07 okt-09 kl 23:54 »
Han hette Noah .. som han hette som bygde skeppet för att bevara arter före oss ;-)

Paminn mig, det är lite hektisk här .. och jag börjar blir gammal ;-)

Januschka
G493
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 09 okt-09 kl 08:09 »
Jag har hittat några bilder men de är inte särskilt bra  :P

Här är Ansgard:

och Ansgard igen:

Jag ska se om jag hittar något på Pixi också. Hon dog i sommras, men Ansgard skuttar runt här ute i god vigör.
Landsflykting i storstan...

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 09 okt-09 kl 08:12 »
Ja, titta! Det gick fort  :)

Pixi med bebis:

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #8 skrivet: 09 okt-09 kl 15:49 »
Tack för bilderna. De åker raka vägen in på hemsidan. Tråkigt med Pixi :-( vad hände?

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 10 okt-09 kl 11:30 »
Pixi bara tacklade av, åt lite mindre och blev riktigt mager. Hon hade en slank kroppsform i vanliga fall... Trots extra godis och ompyssling låg hon sedan död en morgon. (Det var inget fel på tänder eller mage).

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser