Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dusch  (läst 1975 gånger)

Broberg

• Gäst
Dusch
« skrivet: 24 sep-09 kl 01:28 »

statustrött

SV: Dusch
« Svar #1 skrivet: 24 sep-09 kl 08:08 »
 Jag har haft en liknande köpt på jula, fungerade bra men du måste ju ha en hink med vatten (helst med skön temperatur) att pumpa vattnet ifrån

Skalman

« Svar #2 skrivet: 24 sep-09 kl 18:50 »
Du kan också kolla på den här tråden.

http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=46000.0

För övrigt har jag inte ordnat till något sådan enkel dusch ännu. Så jag har inga nya erfarenheter att meddela. Det har kommit annat i vägen och saker har tagit delvis andra vägar. Kanske senare.

Tummelisa

« Svar #3 skrivet: 25 sep-09 kl 00:31 »
Har prövat det här med duschmunstycke o pump i två olika modeller men nu tröttnat. Tycker det är mycket bättre med en vanlig skopa och hink.
Har på gång att bygga en duschkabin i "trätrall" i en utebod. Ska få en gammal Velox 2, tror jag den hette, en vedeldad vattenbehållare som man värmde varmvatten i tvättstugorna med förr. Blir både någotsånär varmt i boden och så kan jag ta en härlig dusch där varmvattnet inte tar slut. Bra också för mindre tvätt o dyl. Blir ett lyft hoppas jag.
Har också kommit över ett riktigt stort rostfritt kar av större modell, som de tvättade i förr. Bra tjock kvalité o felfritt faktiskt, nästan som ett badkar. Blir nog ett bad i den om Veluxen funkar bra. Blir en badbod mao  :).

Det jag alltid sökt var enkelt och det fanns redan inom mig.

Broberg

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 25 sep-09 kl 19:15 »
Av vilka anledningar har du tröttnat? Mvh

Tummelisa

« Svar #5 skrivet: 26 sep-09 kl 13:49 »
Har tröttnat på att pumpa upp vaccum och sen duscha i så liten stril som det blir. Funkar t.ex inte särskilt bra när jag ska tvätta håret då det går åt mera vatten.
Går också fortare och är enklare att fylla en stor hink med varmt vatten än att hålla på med t.ex. Hazel* duschen eller vad den nu hette.
Ja det är hur jag upplever det.
Det jag alltid sökt var enkelt och det fanns redan inom mig.

Broberg

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 26 sep-09 kl 18:07 »
Tack för svaren. Jag försöker sortera ut de bästa alternativen.

Hattstugan

• -
« Svar #7 skrivet: 30 sep-09 kl 17:04 »
Jag har helt enkelt byggt ett vindskydd ute och firar sedan upp en campingdusch ("plastpåse" med tillhörande slang och munstycke) från ÖB i en trädgren. Fyller den med varmvatten. Funkat mkt bra sedan slutet av mars. Får se hur länge jag kan hålla ut nu i höst dock....
Det är inte illa jag har ju apa, häst och villa
en kappsäck full med pengar det är ju också bra att ha!

Dela detta:

* Inloggade just nu

765 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser