Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hallon mufins  (läst 4233 gånger)

lyckans

• Gäst
hallon mufins
« skrivet: 17 feb-06 kl 00:03 »
minst 12 st hallon mufins
150 gram smör
0,5 dl socker
1,5 del pärlsocker
4 ägg
2-4 dl halon
4 dl mjöl
2 te skedar bakpulver

rör samman smöret och socker och pärlsocjker så är poröst, häl sedan nere 1 ägg i taget. till sät sedan hallona och till sist mjölet och bakpulvret

när det klart häler du upp smeten i mufins formar som ska gå ca 15-20 minuter på 200 grader mit ungenen

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
Re:hallon mufins
« Svar #1 skrivet: 18 feb-06 kl 10:37 »
Jag måste fråga!
Hur blir det med pärksocker i smeten? Jag har aldrig sett ett recept med pärlsocker i smeten  :D Nu är ju pärlsockret mycket hårdare än tidigare så det lär knappast smälta eller gör det? Blir det "knastriga" muffins  ;D ?

Vill nog veta innan jag testar  :-[

lyckans

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 feb-06 kl 11:38 »
kan säga du bör anväda mixer när gjör mufinsarna för gjör jag när jag gjör det reseptet då blir perfekt efter som då blands hopp med smöret.

Sommartorparn

« Svar #3 skrivet: 09 jul-07 kl 16:14 »
Hakar på den här hallonkaketråden när den nu finns. Jag har tidigare kokat hallongelé och tyckte att det var lite synd att slänga hallonen som var kvar i silduken. Så jag använde dem istället för kanel i vanliga vetebullar med oväntat bra resultat. Min dotters skolkompisar frågade nämligen från vilket kondis de kom. :D Tja, och idag blev det hallonsaft, vilket förstås också resulterade i rester. Den här gången använde jag mig av lingonkakereceptet ur "Sju sorters kakor" (med havreströssel över och mördeg under). Fast med hallongeggan istället för lingonsylt. Och med lindblommesocker i havreströsslet och hallonen (låter kanske som slöseri, men detta socker var inte helt lyckat, då blomningen nästan var förbi när jag kom åt att plocka lindblommen). Strök vaniljsockret. I alla fall smakar även detta hallonsparrecept bra. Om man inte har något emot hallonkärnorna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

717 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser