Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hallon mufins  (läst 4130 gånger)

lyckans

• Gäst
hallon mufins
« skrivet: 17 feb-06 kl 00:03 »
minst 12 st hallon mufins
150 gram smör
0,5 dl socker
1,5 del pärlsocker
4 ägg
2-4 dl halon
4 dl mjöl
2 te skedar bakpulver

rör samman smöret och socker och pärlsocjker så är poröst, häl sedan nere 1 ägg i taget. till sät sedan hallona och till sist mjölet och bakpulvret

när det klart häler du upp smeten i mufins formar som ska gå ca 15-20 minuter på 200 grader mit ungenen

solkatten

• Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
Re:hallon mufins
« Svar #1 skrivet: 18 feb-06 kl 10:37 »
Jag måste fråga!
Hur blir det med pärksocker i smeten? Jag har aldrig sett ett recept med pärlsocker i smeten  :D Nu är ju pärlsockret mycket hårdare än tidigare så det lär knappast smälta eller gör det? Blir det "knastriga" muffins  ;D ?

Vill nog veta innan jag testar  :-[

lyckans

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 feb-06 kl 11:38 »
kan säga du bör anväda mixer när gjör mufinsarna för gjör jag när jag gjör det reseptet då blir perfekt efter som då blands hopp med smöret.

Sommartorparn

« Svar #3 skrivet: 09 jul-07 kl 16:14 »
Hakar på den här hallonkaketråden när den nu finns. Jag har tidigare kokat hallongelé och tyckte att det var lite synd att slänga hallonen som var kvar i silduken. Så jag använde dem istället för kanel i vanliga vetebullar med oväntat bra resultat. Min dotters skolkompisar frågade nämligen från vilket kondis de kom. :D Tja, och idag blev det hallonsaft, vilket förstås också resulterade i rester. Den här gången använde jag mig av lingonkakereceptet ur "Sju sorters kakor" (med havreströssel över och mördeg under). Fast med hallongeggan istället för lingonsylt. Och med lindblommesocker i havreströsslet och hallonen (låter kanske som slöseri, men detta socker var inte helt lyckat, då blomningen nästan var förbi när jag kom åt att plocka lindblommen). Strök vaniljsockret. I alla fall smakar även detta hallonsparrecept bra. Om man inte har något emot hallonkärnorna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 1 användare
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser