Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  alternativt hönshus?  (läst 1484 gånger)

bosno

alternativt hönshus?
« skrivet: 19 sep-09 kl 16:52 »
hej!
vi funderar på att ta över en väns höns och en gås. vi har inte kommit så långt i tänkande att vi har sagt ja än men spånar på ideer om hur det ska fungera. vi har såklart inget hus åt dem. det är där problemet ligger. och inte pengar och tid att bygga ett slott. vi skulle kunna klara att svänga ihop ett hus med en del saker vi har här, men så såg jag att det var nån som hade haft hönsen i en gammal lekstuga och det gav mig en massa ideer.
för det är ju det enklaste och billigaste att hitta en gammal lekstuga till skänkes. finns det fler förslag?
har  folk haft höns i husvagn? hundkoja? bil?  källare har jag hört, men nån sån har vi inte. vore kul om man fick reda på något sätt hur man gör om  till hönshus på bästa sätt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: alternativt hönshus?
« Svar #1 skrivet: 19 sep-09 kl 17:28 »
Mina bor i ett gammalt dass som vi slagit fast sittpinnar i bara .
dom trivs , höns verkar inte bry sej om vart dom bor.
Jag hade dom förut lösa i en lada o innan det i en gammal vedbod....

Man tager vad man haver  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Daaniel

• Gäst
SV: alternativt hönshus?
« Svar #2 skrivet: 19 sep-09 kl 17:34 »
lekstuga är perfekt :) husvagn hade en som vi kände förut och hönsen trivdes. Hundkoja funkar det med, om den är tillräckligt stor och hög och väl isolerad.

Mvh Daniel

Dela detta:

* Inloggade just nu

533 gäster, 3 användare
ärt, LarryGeano, nordictinkerer

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser