Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Invintringsfråga  (läst 1093 gånger)

Lemmon

• Bohuslän
Invintringsfråga
« skrivet: 13 sep-09 kl 22:49 »
Skall snart invintra för första gången. Det gäller två avläggare som jag köpte i början på juli.
Kan man invintra även fast det är fullt med både öppet och täckt yngel, till och med ägg.  :o
Tänkte att man kanske skall vänta någon vecka eller två, eftersom de inte har så mycket plats till fodret som det är just nu.
Samhällena bor i varsin låda med 10st LN-ramar.

ersam

• -
SV: Invintringsfråga
« Svar #1 skrivet: 14 sep-09 kl 10:12 »
Ge foder nu! De tar in allteftersom det blir utrymme och det blir mer jobb för dom ju längre du väntar (lättare att få ner fuktigheten nu).

David Nordin

• Halland
    • Blog
« Svar #2 skrivet: 14 sep-09 kl 10:19 »
Passa gärna även på att sno eventuella foderramar om sådana går att plocka från yngelrummen.
En kamp från en separation till lycka - http://davidnordin.wordpress.com

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 12 okt-09 kl 10:42 »
Ska man vänta med oxalsyrebehandling tills bina dragit ner allt foder eller kan man göra det under tiden. Om man väntar kan man då fortsättta med mera foder efter behandlingen. Anledning till frågan är att vi förra året enligt rek. väntade tills allt foder var nerdraget och behandlade sen. Jag tyckte det var försent (i mitten på nov.) och får för mig att det var därför tre av samhällena dog, att det blev för jobbigt att putsa vi den sena tidpunkten. ???
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Daniel Pettersson

• Göteborg
« Svar #4 skrivet: 12 okt-09 kl 12:20 »
Det skall vara yngelfritt i samhället när man gör behandlingen och har du det redan nu borde det inte vara några problem men praxis är November-December.
Google wave "daniel.petterssonswe@googlewave.com" wave on me

Dela detta:

* Inloggade just nu

602 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser