Min kanin fick ungar härrom dagen igen, 13 stycken var det. Jag tycker att det var många, i förra kullen var det 10 och det var hennes (och min) första kull. Vad är normalt för en Fransk vädur? Vad är en liten kull och stor? Är det bra med stora kullar eller brukar ungarna vara mindre, svagare, fler som går bort?Av dom 13 var 3 döda igår när jag kollade boet (dag 3) och en unge verkar vara försvunnen, 9 kvar dag 3 alltså, jag är nämligen ganska så säker på att när jag gläntade på luckan dagen innan för att se att något var där så såg jag en grå unge, men en sådan fanns varken död eller levande. Kollade ju inte så noga då, så jag undrar om jag har inbillat mig. Hur funkar det när dom biter ihjäl/äter upp/ städar upp? Brukar dom äta upp dödfödda? Biter dom ihjäl svaga ungar? Den här gången har jag satt henne i vinterburen för att inte riskera ihjälregnade ungar som hamnar utanför boet igen, sist var det ju bara 5 av 10 födda som klarade sig. Spännande är det iaf, den här gången är alla ungarna, gul/vita, svarta och svart/vita, sist var det andra färger.