Har ni överlevt med att dricka vattnet när musen låg i vattnet, så går det nog bra när den tagits bort.
Har råkat ut för samma sak ett par gånger, men då var det ödlor som ramlat ner i brunnen.
Man kan göra som Take skriver, men det tar ett tag, flera dagar till en vecka, innan vattnet slutar lukta och smaka as.
Under tiden kan ni ju om ni vill tömma brunnen med dränkbar länspump, passa på att ta bort "möget" när ni ändå håller på, och gärna fylla på ett tunt lager grus i botten.
Töm brunnen upprepade gånger med länspumpen och vattna senare mycket i trädgården om ni har någon, så att vattnet i brunnen omsätts flera gånger.
Slamsugningsbil är förstås det allra bästa, försäkra er då om att dom använder rena slangar i brunnen och inte såna som dom tömmer avloppsbrunnar med.

Och ev hämta dricksvattnet nån annanstans tills det smakar bra i egna brunnen igen.
Jag har en brunn med betongringar, sådär 6-7 meter djup, som jag jobbat i många gånger.
Kan inte tänka mig att dom ringarna skulle kollapsa, dels är dom tjocka och armerade, dels är trycket utifrån jämnt fördelat.
Ska möjligen vara om ringarna består av söndervittrad kristidsbetong, mina är ca 50 år gamla och ser ut som nya.
Risken är större med stensatta brunnar, men så länge man inte börjar gräva ut i botten, så låser stenarna varann ungefär som i ett källarvalv.
Men det finns förstås mer och mindre välbyggda stensatta brunnar.
Du skriver att eran brunn har väggar av tegel, har aldrig sett såna men man kan åtminstone tänka sig att teglet börjat vittra nere i den fuktiga brunnen, då kan det ju bli mycket opålitigt.