Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hälta?  (läst 1539 gånger)

mosaique

Hälta?
« skrivet: 06 sep-09 kl 10:32 »
Har problem me mitt varmblod upptäckte först en hälta hb lindade då båda bak 2 dgr senare en svullnad ovanför kronranden insidan. 1 vecka senareäven hf. Vad har hänt har han gått på sig eller? han e ju lite fumlig me fötterna. Har någon vart me om nåt liknande
« Senast ändrad: 06 sep-09 kl 11:42 av mosaique »

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Hälta?
« Svar #1 skrivet: 06 sep-09 kl 18:37 »
Det är ju väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om vad som hänt. Det kan ju vara allt från ett sticksår till en vrickning. För säkerhets skull bör du tillkalla vetrinär om den gått med hältan så lång tid som en vecka.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 06 sep-09 kl 19:20 »
Jag ser två möjligheter:

1) Begynnande karledsinflamation

2) Bandagetryck

Mitt råd: Åk genast till en klinik! Tror mest på det sistnämnda.

edit. Hältan och svullnaderna har alltså antagligen inget samband.
« Senast ändrad: 06 sep-09 kl 19:22 av Frances »
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Falin

• -
« Svar #3 skrivet: 06 sep-09 kl 21:14 »
Borrelia kan orsaka vandrande hältor.

Frances: karledsinflammation, vad innebär det?

mosaique

« Svar #4 skrivet: 06 sep-09 kl 21:50 »
Tack för svaren.
Ingen inflammation i karlederna han är ren och fin inga sårskorpor eller nåt. Ställt över honom i en torrare hage idag. Lindade frambenen och han haltar inte lika illa nu. Har haft väldigt blöta hagar i sommar pga ständigt regn.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 06 sep-09 kl 22:12 »
Man kan inta ta bort hälta med bandage.Det går bara inte.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

mosaique

« Svar #6 skrivet: 07 sep-09 kl 21:19 »
Nej de e jag me på men han var svullen, därav lindorna. Idag gick han mycket bättre och inge svullen så man kan ju bara hoppas på de bästa....

Dela detta:

* Inloggade just nu

559 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser