Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fång, hud-, mag- o hovproblem  (läst 1421 gånger)

Lejoninnan

• Västergötland
Fång, hud-, mag- o hovproblem
« skrivet: 02 sep-09 kl 19:55 »
Ett tips och ev en lösning....
För intresserade finns en möjlighet här:
www.greenfoot.se
läs på hästbloggen.

Har själv sett mycket bra resultat med sommarexem, hovröta och magproblem.
Använder det till mig själv, hästarna, hundarna, sårvård mm......

Om du är intresserad får du gärna fråga mig eller ring direkt till de på hemsidan. De är mycket engagerade o hjälpsamma.
L

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Fång, hud-, mag- o hovproblem
« Svar #1 skrivet: 02 sep-09 kl 20:24 »
Jag hade velat veta mer om sammansättningen, vad produkten verkligen innehåller och vilka ämnen.
Jag känner mig också tveksam till att stoppa i djuren något som fortfarande efter utblandning med vatten är milt desinficerande.

"EM-A kan sprayas över fodret eller direkt in i munnen. EM-A kan blandas ut med vatten 10 ggr och är fortfarande milt desinficerande. Spraya Hovar och stråle och såriga och infekterade ställen på djuret. Har bidragit till snabbare utläkning av svampinfektioner och sommareksem bl.a. Tvätta och badda ögonen med EM-Vatten 1:1 -1:10."

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #2 skrivet: 02 sep-09 kl 23:46 »
Det är alltid roligt att höra andras erfarenheter! :-*

Ponnier

• Bemöt andra som du själv vill bli bemött!
    • Blekinge
« Svar #3 skrivet: 04 sep-09 kl 13:23 »
Är också skeptisk. Använder detta i komposten? Hur skarpt är detta då? En väninna hörde om det för ca 1 år sedan och vi båda höll på att ramla av stolen när vi läste vad och vart det används :o.Vill man verkligen trycka i sina djur sådana medel? Mer info och detaljerat innehåll.
Du får det svar du förtjänar.

winnie_poe

• Endast jag kan leva mitt liv. Lev det som varje da
    • Västerbotten
    • Lust och fagring
« Svar #4 skrivet: 10 sep-09 kl 20:45 »
Har faktiskt fundilerat på det där m fång och tror allt hänger samman ex så här..

Hästen blir känsligare sol(hästen har utvecklat pigment förändring som ej setts förr)ex fräknar runt mule läppar. vilket även kan leda till exem(och känslighet mot knott)

motar man inte Olle där, så smäller det= Alltså ser man inte upp m proteinet  och annat,här säger det: FÅNG.... Har sett flera fall som visat sig med dessa tecken..

Jag säger inte nu att detta är en sanning m  det kan vara värt att ge en tanke.. FÖREBYGG FÅNG!!" LÅT PONNISAR och kallblod GÅ PÅ SKOGsbete  ;D
Bor med mannen i en gammal Västerbottengård, har bott i skärgården ett tag.Vi har en Curly coated retriever. Vill ha tag på getter (killingar)till slutet på april början på maj..

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #5 skrivet: 10 sep-09 kl 23:45 »
Min ledstjärna när det gäller fång är "håll magen i schack"!
Jag hade inte låtit en fånghäst äta gräs igen och har man en överviktig häst med fettnacket etc. så håller jag helt med om att låta dem gå på skogshage istället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser